برنامه هیات های عزاداری یزد در ماه محرم لغو شد/هیئت «دمام زنان» بندر انزلی هم برنامه های خود را لغو کرد
برنامه هیات های عزاداری یزد در ماه محرم لغو شد/هیئت «دمام زنان» بندر انزلی هم برنامه های خود را لغو کرد

طبق نظر ستاد ملی کرونا و به رغم میل قلبی باید برای تامین سلامتی مردم و عزاداران حسینی از هرگونه فعالیت مذهبی خودداری کرد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش ایرنا، “سید علی فقیه‌زاده” روز شنبه افزود: طبق نظر ستاد ملی کرونا و به رغم میل قلبی باید برای تامین سلامتی مردم و عزاداران حسینی از هرگونه  فعالیت مذهبی خودداری کرد.

وی ادامه داد: تمامی  هیات‌های عزاداری دقیق به مقررات و دستورالعمل مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد کرونا پایبند هستند و وظایف خود را برای پیشگیری بیماری انجام می‌دهند.

این مسوول اظهار کرد: هرگونه اقدام برنامه‌ای برای نحوه فعالیت هیات‌های عزاداری در سطح استان بعد از بررسی و ارزیابی، متعاقبا به اطلاع اعضا می‌رسد.

فقیه‌زاده گفت: همکاری مسوولان هیات‌های زیر پوشش و همراهی با مسوولان اجرایی استان نقش اصلی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد .

استان یزد یکهزار و ۶۰۰ هیات مذهبی دارد.

مراسم های هیات های عزاداری دهه اول محرم در استان یزد از شور و هیجان معنوی خاصی برخوردار است و در شب های محرم، هیت های قدیمی یزد با حضور در حسینیه‌ها یا مساجد به عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی می پردازند.


همچنین هیئت دمام زنان بین الحرمین بندر انزلی با انتشار متنی از لغو برنامه های این هیئت خبر داد . این هیئت در صفحه خود نوشت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت بحرانی فعلی اکثریت شهرهای ایران و الخصوص استان گیلان و شهرستان بندرانزلی،طی جلسه ای که بین اعضای امناء هیئت دمام زنان بین الحرمین برگزار گردید تصمیم بر این شد که تمامی مراسمات محرم امسال لغو گردد ، با توجه به موج دوم ویروس کرونا و با در نظر شرایط فعلی، صلاح بر حفظ سلامتی دوستان و همشهریان گرامی میباشد ،امید است در آینده ای نزدیک با شکست دادن ویروس کرونا باز هم بتوانیم همانند گذشته محرمی پر شور را برگزار کنیم .

با آرزوی سلامتی برای تمام همشهریان عزیز الخصوص کادر بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی

اعضای امناء هیئت دمام زنان بین الحرمین بندرانزلی