برگزاری جلسه مشترک مدیران استانی و نمایندگان با معاون رئیس جمهور و وزیران اقتصادی
برگزاری جلسه مشترک مدیران استانی و نمایندگان با معاون رئیس جمهور و وزیران اقتصادی

خزرفوری:استاندار گیلان از برگزاری جلسه مشترک مدیران استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیران اقتصادی دولت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی به نقش مؤثر برگزاری این جلسات مشترک در مسیر حفظ وحدت و پیشرفت امور اشاره و اظهار کرد: در این نشست موضوعات مرتبط با تأمین بودجه پروژه‌ها، اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به گیلان و ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ در روزهای آتی، بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست با معاون اول رئیس‌جمهوری و برخی از وزیران حوزه اقتصادی دولت سیزدهم برای جذب سهم بیشتر اعتبارات طی روزهای آینده، افزود: مسائل مرتبط با مدیریت پسماند، تأمین آب شرب ۷۱۱ روستا با یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار، سواحل، تأمین آب کشاورزی و تنظیم بازار از جمله موضوعات مطرح شده در نشست امروز بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به بررسی مسائل مرتبط با انرژی و کاهش تعرفه برق و تأمین برق موردنیاز واحدهای صنعتی در این جلسه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با وحدت و همکاری مؤثر شاهد رفع مشکلات مردم استان باشیم.

وی با اشاره به رصد روزانه پیشرفت امور مدیریت پسماند، قرارگاه مدیریت آب کشاورزی و نیز بخش سواحل و تنظیم بازار، افزود: تلاش ما براین است تا با همت مضاعف در جهت جلب رضایتمندی مردم بکوشیم.

وی از راه‌اندازی دو خط بازیافت زباله در سایت لاکان و نیز تصفیه شش لیتر بر ثانیه شیرابه طی روزهای آینده خبر داد و گفت: رفع مشکلات تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان به عنوان منشأ آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تا مردادماه محقق می‌شود.

عباسی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ساماندهی فاضلاب شهر رشت، گفت: احیاء رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی برای ما بسیار حائز اهمیت است که اعتبارات خوبی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت و مجلس برای تحقق مطالبات به حق مردم در کنار یکدیگر هستند، گفت: اعتبارات و مصالح مورد نیاز باقیمانده پروژه‌های آزادراه و راه آهن پیش‌بینی شده تا در سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت-آستارا و استقرار کشتی‌های رورو و کامیون بر از بندر کاسپین به بنادر آستراخان، باکو و آکتائو نیز اشاره کرد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز با اشاره به پیگیری مطالبات به حق مردم توسط نمایندگان، گفت: پیگیری بودجه‌ای و نیز اولویت‌های توسعه استان همچون مدیریت پسماند، کشاورزی، آب شرب، صنعت به ویژه در حوزه تأمین برق از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مهرداد گودرزوند چگینی به بررسی مشکلات مرتبط با حوزه منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: مقرر شد به منظور تسریع در روند رفع مشکلات مردم، با معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیران نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی جلساتی مشترک برگزار شود.

وی با اشاره به اهتمام ویژه نمایندگان برای پیگیری و رفع مشکلات مردم از طریق رایزنی با مدیران ملی و استانی، گفت: تلاش می‌کنیم تا با هم‌افزایی و همکاری بیشتر میان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با استاندار و مدیران استانی، شاهد پیشرفت و توسعه گیلان باشیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی به نقش اثرگذار برگزاری این نشست‌ها در پیش‌برد امور اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد استمرار آرامش و امنیت در جامعه باشیم.

جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر توسعه و حمایت حوزه کشاورزی و آبرسانی؛ توجه به حفاظت از محیط زیست؛ تحقق مالیات‌ها و هدفمندی بودجه استان و رفع مشکلات بخش منابع طبیعی تأکید کرد.

حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار حمایت از سرمایه‌گذاری ها، توسعه جاده‌ها و راه‌های ارتباطی ایمن و رفع مشکلات منابع طبیعی شد.