برنامه‌ریزی شهرداری جهت ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهر رشت – حمایت از احیاء بناهای تاریخی و تبدیل آنها به موزه و اقامتگاه‌های سنتی
برنامه‌ریزی شهرداری جهت ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهر رشت – حمایت از احیاء بناهای تاریخی و تبدیل آنها به موزه و اقامتگاه‌های سنتی

خزرفوری: سید امیر حسین علوی شهردار رشت از برنامه‌ریزی شهرداری جهت ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهر رشت خبر داد و گفت: مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به موزه و اقامتگاه‌های سنتی مهمترین هدف مدیریت شهری در راستای توسعه پایدار گردشگری است.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از خزرآنلاین، سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه یوسف یزدانی مدیر منطقه دو شهرداری، طی بازدیدی صبح روز گذشته جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ تعدادی از خانه‌های تاریخی و اقامتگاه های سنتی منطقه دو را مورد بررسی و بازدید قرار دادند.

شهردار رشت در جریان این بازدیدها حمایت از مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به موزه و اقامتگاه‌های سنتی را مهمترین هدف مدیریت شهری در راستای توسعه پایدار گردشگری خواند و عنوان کرد: شهرداری رشت در دوره جدید مدیریتی با انجام برنامه‌ریزیهای ویژه و با استفاده از ظرفیتهای موجود، درصدد ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهر رشت است.

سید امیر حسین علوی رویکرد و نگاه شهرداری در حوزه استفاده بهینه از بناهای تاریخی را برشمرد و تصریح کرد: شهرداری رشت از تمام ظرفیت و پتانسیل خود برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی و قدیمی استفاده می‌کند و در این راه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این بررسی و بازدیدها، از خانه تاریخی نصرت رحمانی شاعر معاصر واقع در محله پیرسرا، اقامتگاه سنتی امیر زهرا واقع در ساغریسازان، اقامتگاه سنتی ارسی واقع در خیابان امام خمینی (ره) و خانه تاریخی اشکوری واقع در بازار رشت دیدن کرد.