تشنگی نقطه‌ای شالیزارهای گیلان
تشنگی نقطه‌ای شالیزارهای گیلان

خزرفوری:مشکلات کم آبی در شالیزارها به صورت گسترده نیست و فقط به صورت نقطه ای در برخی از شالیزارها وجود دارد که درصدد رفع نگرانی‌ها هستیم.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: برای شالیزارهای نقطه‌ای که با کم آبی مواجه هستند نگرانی داریم.  

وحیدخرمی در گفت و گو با ایسنا در خصوص خشکسالی نقطه‌ای در شالیزارهای گیلان اظهار کرد: حداقل ۴۰ درصد آب در پشت سدسفیدرود کاهش دارد.

خرمی ادامه داد: مشکلات کم آبی در شالیزارها به صورت گسترده نیست و فقط به صورت نقطه ای در برخی از شالیزارها وجود دارد که درصدد رفع نگرانی‌ها هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و در فضای مجازی ویدیو هایی دست به دست می شود که کم آبی را در شالیزارها نشان می‌دهد این درحالیست که به صورت موردی خشکی زمین وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.

وی تصریح کرد: اغلب زمین هایی مشکل کم آبی دارند که دیر نشاء شده‌اند و هم اکنون با کم آبی مواجه شده اند.

خرمی گفت: مسئولین ذیربط به این شالیزارها مراجعه می کنند و سعی در حل مشکلات دارند. البته گاهی مشکلات با اقدامات و مبالغ شخصی خود کشاورز هم قابل حل است.   

وی در خصوص وضعیت سد سفیدرود با بیان اینکه این سد در ابتدا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ذخیره دارد، خاطرنشان کرد: انباشت رسوبات ۷۰۰ میلیون متر مکعب در پشت سد سفید رود ظرفیت این سد را کاهش داده است و ما تلاش داریم که رسوبات کمتری از رودخانه وارد این سد شود.