رهاسازی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا
رهاسازی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در رودخانه چلوند آستارا

خزرفوری:فرماندار آستارا رهاسازی سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند این شهرستان با هدف تقویت و بازسازی ذخایر آبزیان در بستر آن و آبهای ساحلی خزر خبر داد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عنایت رضایی پور در بازدید از رهاسازی بچه ماهی ها به رودخانه چلوند، گفت: این بچه ماهی ها با وزن متوسط یک گرم در کارگاه شهید انصاری رشت پرورش و تکثیر یافته و با استفاده از کامیون های حامل تانکرهای آب به این منطقه حمل شده اند.

وی بیان کرد: رهاسازی بچه ماهی ها در رودخانه باعث غنای این گونه آبزی و رونق کار صیادان پره خواهد شد و رودخانه چلوند، بستر مناسبی برای پرورش ماهی هاست و بر تقویت جمعیت آبزیان ساحل خزر از آستارا تا قره سو تاثیر می گذارد.

نماینده عالی دولت در آستارا تنها رودخانه تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید در غرب گیلان را رودخانه مرزی آستارا در همسایگی جمهوری آذربایجان اعلام کرد و افزود: متاسفانه صید ماهی در این رودخانه در فصل تخم ریزی آنها، لطمه بزرگی به ذخایر ماهی های سفید می زند و بهتر است در جلسات تعیین زمان و مدت صید در رودخانه مرزی، از کارشناسان شیلات دعوت شود.

وی به امکان تکثیر بچه ماهی در آستارا به شرط تامین کارگاه و اعتبار اشاره کرد و گفت: اداره شیلات آستارا از نبود خودرو، امکانات و زیرساخت های لازم رنج می برد و در صورت تامین، تحول بزرگی در حوزه شیلات شهرستان روی خواهد داد.

وی بر ضرورت تجهیز و تکمیل اداره شیلات این شهرستان از حیث امکانات و زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: در کمیته برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات، باید نگاه ویژه ای به شیلات آستارا داشته باشیم.

میر آرمان واعظی رییس شیلات آستارا نیز بیان گرد: در این شهرستان امکان تکثیر مصنوعی بچه ماهی سفید را آزموده ایم و جواب داده است اما راه اندازی این کار نیاز به اعتبار، تجهیزات و امکانات متعدد دارد.