استقرار ناجیان غریق در نوار ساحلی ۱۰ روستای انزلی/ گردشگران از شنا در سواحل پرخطر پرهیز کنند
استقرار ناجیان غریق در نوار ساحلی ۱۰ روستای انزلی/ گردشگران از شنا در سواحل پرخطر پرهیز کنند

خزرفوری:ستقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی روستاها به ویژه در نقاط خطرآفرین مورد توجه جدی قرار دارد و امیدواریم گردشگران نیز مسائل ایمنی را رعایت کرده و با توجه به هشدارهای مسئولان و ناجیان شاهد پیش آمد ناراحت کننده نباشیم.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا/گیلان بخشدار مرکزی بندرانزلی با تاکید بر اینکه گردشگران از شنا در سواحل پرخطر پرهیز کنند، گفت: ناجیان غریق در نوار ساحلی ۱۰ روستای شهرستان ساماندهی و مستقر شدند.

اسماعیل قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تمایل گردشگران به حضور در ساحل و استفاده از آب دریا؛ ناجیان غریق در روستاهای ساحلی انزلی ساماندهی و مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه سه روستا در شرق انزلی شامل جفرود پایین، لیجارکی و طالب آباد در این طرح هستند، افزود: در غرب انزلی نیز ناجیان غریق در نوار ساحلی هفت روستا مستقر شدند که این روستاهای ساحلی بشمن، سنگاچین، کوچک محله، علی آباد، کپورچال، چای بیجار و رودپشت هستند.

قاسمی با تاکید بر اینکه همه ناجیان غریق دوره های آموزشی را از طریق اداره ورزش و جوانان طی کردند، گفت: استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی روستاها به ویژه در نقاط خطرآفرین مورد توجه جدی قرار دارد و امیدواریم گردشگران نیز مسائل ایمنی را رعایت کرده و با توجه به هشدارهای مسئولان و ناجیان شاهد پیش آمد ناراحت کننده نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای استفاده هرچه بهتر از نعمت دریا و ساحل اقدامات متعددی در دستور کار قرار دارد، افزود: از جمله این موارد می‌توان بهره برداری از طرح سالم سازی در محدوده نوار ساحلی، پیگیری و ایجاد راه های دسترسی مناسب به محل های شنا، محوطه سازی و پارکینگ های مورد نیاز و مطمئن برای گردشگران و مکلف کردن صاحبان موتورهای چهار چرخ و جت اسکی برای بیمه کردن این وسایل و تحت پوشش قرار دادن استفاده‌کنندگان از آنها را نام برد.

بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه شهرستان ۲۶ روستا دارد که ۲۴ روستا دارای دهیاری است و پنج روستا نیز در محدوده منطقه آزاد قرار دارد، گفت: پیش بینی محدودیت برای ساخت و سازهای بلند مرتبه در مجاورت طرح های شنا در روستاهای ساحلی و نظارت بر حسن اجرای آن یکی دیگر از موارد مهمی است که برای استفاده بهینه گردشگران از طرح دریا در دستور کار قرار دارد.