افزایش رنج تولید برنج در شالیزارهای کم آب لنگرود
افزایش رنج تولید برنج در شالیزارهای کم آب لنگرود

خزرفوری:همه دغدغه ما برای مزارع برنج تامین آب است و با رعایت نوبت بندی آب تاکنون مشکلی وجود ندارد و ممکنه به صورت موردی کمبود آب وجود داشته باشد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنگرود گفت: مواقعی که به شالیزار دیر آب می‌رسد زمین خشک می شود و با رشد علف های هزر رنج تولید برنج برای کشاورز افزایش می‌یابد.    

احمدعلی احمدی شاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه لنگرود تولید کننده یکی از با کیفیت ترین برنج های کشور است اظهار کرد: این شهرستان بیش از ۹۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارند.

وی افزود: همه دغدغه ما برای مزارع برنج تامین آب است و با رعایت نوبت بندی آب تاکنون مشکلی وجود ندارد و ممکنه به صورت موردی کمبود آب وجود داشته باشد.

احمدی شاد ادامه داد: ۲۱۰۰ هکتار از شالیزارهای لنگرود به صورت سنتی آبخور است و فقط ۷۰۰۰ هزار هکتار تحت پوشش شبکه آب سد سفیدرود است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که که لنگرود دورترین شهرستان در شرق گیلان است به محض رها سازی آب تا وقتی که آب به مزارع دور دست لنگرود برسد در مواقعی به صورت مقطعی مزارع با تنش آبی مواجه می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود افزود: منتظر ماندن شالیزار برای آب اگر کمی بیش از حد معمول طول بکشد باعث می‌شود زمین شالیزار خشک و علف‌های هرز بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر شدن علف های هزر در زمان وجین رنج تولید برنج را برای برنجکار افزایش می دهد. باران می تواند کمک زیادی به تامین آب برنج در شالیزارها کند.

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: در صورت شرایط آب و هوایی مناسب پیش بینی می شود امسال راتون بیش از سال گذشته پرورش یابد و اجرای این امر می‌تواند به افزایش تولید برنج شهرستان کمک کند.