درخشش آزادکاران ایران در بلگراد | صعود یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی جهانی
درخشش آزادکاران ایران در بلگراد | صعود یزدانی، زارع و نخودی به نیمه نهایی جهانی

هر ۳ نماینده ایران در روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان با برتری قاطع مقابل رقبایشان راهی مرحله نیمه نهایی شدند و امشب (پنج شنبه) از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه برای رسیدن به فینال به میدان می‌روند.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در ادامه درخشش خود در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر بکزاد عبدالرحمان اف دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

نخودی پیش از این در دور نخست مقابل یاکوب شیخ جمال از رومانی در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید. وی سپس برابر دولگون آلتانزول از مغولستان به روی تشک رفت و با برتری قاطع در مدت زمان یک دقیقه و ۱۰ ثانیه به برد ۱۰ بر صفر رسید.

جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا و بخت نخست کسب عنوان قهرمانی در این وزن در آن سوی جدول قرار دارد و با ۳ برد قاطع راهی نیمه نهایی شده است.

همچنین حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

اما در آن سوی جدول وزن ۸۶ کیلوگرم، دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. تیلور نیز در ۲ مبارزه قبلی خود به ترتیب مقابل آرون کانوا از ایتالیا به برتری ۱۰ بر صفر رسید و سپس ۱۱ بر صفر از سد راموس از پورتریکو گذشت و به نیمه نهایی رسید. به این ترتیب یزدانی و تیلور به نیمه نهایی صعود کرده‌اند و تنها یک برد تا رسیدن به فینال و مصاف حساس برای کسب مدال طلای جهان فاصله دارند.

همچنین امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از اوکراین با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی برای رسیدن به فینال امشب (پنج شنبه) برابر طاها آکگل دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ترکیه به میدان می‌رود.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ژی وی دنگ از چین با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.