تبدیل ساختمان دبیرستان تاریخی فروغ رشت به هنرستان هنر‌های زیبا
تبدیل ساختمان دبیرستان تاریخی فروغ رشت به هنرستان هنر‌های زیبا

عملیات بازسازی و ترمیم دبیرستان دخترانه فروغ رشت با بیش از ۱۳۰ سال قدمت به زودی آغاز و به عنوان هنرستان هنر‌های زیبا استفاده خواهد شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری : مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : قرار است عملیات ترمیم و بازسازی «دبیرستان فروغ» رشت یا ۱۷ شهریور با بیش از ۱۳۰ سال قدمت، بر طبق تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به زودی شروع شده و در مرحله نخست تا ۶ ماه دیگر به عنوان هنرستان هنر‌های زیبا مورد استفاده قرار بگیرد.

ولی جهانی با اشاره به پیش بینی ۵ میلیاردتومان اعتبار برای بازسازی این بنای تاریخی، افزود: میراث فرهنگی گیلان برای بازسازی دبیرستان تاریخی فروغ رشت تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه هزینه بازسازی دبیرستان فروغ رشت را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تامین خواهد کرد ، اضافه کرد: در ادامه عملیات بازسازی این دبیرستان تاریخی دخترانه ، قرار است موزه آموزش و پرورش هم در این مجموعه ایجاد شود.

دبیرستان فروغ رشت که در دوران قاجاریه ، حدود ۱۳۰ سال گذشته با سبک تلفیقی معماری بومی گیلان و اروپای شرقی ساخته شد، در اسفند سال ۸۷ ، با شماره ۲۴۳۷۹ در فهرست آثار ملی و تاریخی کشور ثبت شد.