خرید حدود هزار تن گندم در گیلان
خرید حدود هزار تن گندم در گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون ۱۱۲ میلیارد ریال گندم به قیمت تضمینی از گندمکاران استان خریداری شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : عباس جعفرپور افزود: بیش از ۷۰ درصد این مبلغ به گندمکاران پرداخت شده است و ما بقی هم به تدریج به حساب آنان واریز می‌شود.
وی با اشاره به پایان خرید تضمینی گندم در استان افزود: از ابتدای فصل خرید تا اواخر خردادماه در مجموع ۹۷۱ تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده که ۳ و نیم برابر بیشتر از سال گذشته است.
وی اظهار کرد: خرید تضمینی – مباشرتی گندم با همکاری اداره کل غله و نظارت سازمان جهاد کشاورزی گیلان انجام شد ضمن اینکه در سال جاری اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان‌های رودبار در منطقه رستم‌آباد و سیاهکل در منطقه دیلمان، مباشرت خرید تضمینی گندم را بر عهده داشتند.
جعفرپور با بیان اینکه ۷۸۵ تن از این گندم را اتحادیه تعاونی روستایی رودبار و ۱۸۶ تن را اتحادیه تعاونی‌های سیاهکل از گندمکاران خریداری کرده است، اضافه کرد: این میزان گندم در مجموع به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال به نرخ مصوب شورای عالی اقتصاد به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده‌ است.
حدود ۱۹ هزار هکتار از زمین‌های گیلان به کشت گندم اختصاص دارد، شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش، سیاهکل و رودبار از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است.