احتمال پیک آنفلوانزا وجود دارد/ تب بالا جدی گرفته شود
احتمال پیک آنفلوانزا وجود دارد/ تب بالا جدی گرفته شود

معاون علوم پزشکی گیلان، کودکان، افراد دارای بیماری های خاص، سالمندان و کادر بهداشت و درمان را از گروه های در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا دانست و یادآور شد: علائم ابتلا به آنفلوانزا بسیار شبیه سرماخوردگی و کروناست؛ البته تب بالا باید جدی گرفته شود.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایسنا : دکتر اسماعیل نورصالحی در گفت وگویی، با بیان اینکه در آستانه فصل سرد سال قرار داریم، اظهار کرد: در پاییز و زمستان شیوع بیماری های تنفسی بالاست که اکنون ویروس کرونا نیز وجود دارد.

وی آنفلوانزا را یکی از بیماری های تنفسی با سرایت بالا دانست و افزود: احتمال پیک آنفلوانزا وجود دارد و لذا گروه های حساس باید اقدام به تزریق واکسن کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به آغاز تزریق واکسن آنفلوانزا از شهریور، تصریح کرد: واکسن آنفلوانزا به اندازه در استان وجود دارد و افراد می توانند هم از بخش دولتی و هم از بخش خصوصی اقدام به تهیه واکسن کنند.

نورصالحی، کودکان، افراد دارای بیماری های خاص، سالمندان و کادر بهداشت و درمان را از گروه های در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا دانست و یادآور شد: علائم ابتلا به آنفلوانزا بسیار شبیه سرماخوردگی و کروناست؛ البته تب بالا باید جدی گرفته شود.

وی از افراد مستعد خواست هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند و گفت: برای ایجاد ایمنی در بدن حداقل دو هفته باید از تزریق واکسن بگذرد و در این مدت نباید مبتلا به این بیماری شد.

معاون علوم پزشکی گیلان استفاده از ماسک را مهمترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا دانست و بیان کرد: پروتکل های بهداشتی کرونا به ویژه شست و شوی دست ها با آب و صابون برای پیشگیری از آنفلوانزا نیز به کار گرفته شود.

انتهای پیام