بررسی مشکلات رودبار در سفر استاندار گیلان
بررسی مشکلات رودبار در سفر استاندار گیلان

استاندار گیلان در سفر یکروزه به رودبار مشکلات این شهرستان را بررسی و با مردم منطقه گفتگو کرد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : استاندار در این سفر به همراه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان پس از بازدید روستا‌های سیبن، چهیش ، پشتکلا و چهار محل و بره سر بخش خورگام در مسجد امام جعفر صادق (ع) بره سر بخش خورگام با اشاره به اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومانی سفر هیات دولت به گیلان، گفت: این اعتبارات در بخش‌های مختلف زیرساختی راه ، آب، گاز ، کشاورزی و گردشگری و دیگر بخش‌ها دیده شده است.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به تنش‌های آبی در مناطق مختلف استان ، افزو د: در بخش آب باید الگوی مصرف رعایت شود و مشارکت مردم در مدیریت مصرف بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید متناسب جمعیت شهری و روستایی خدمات ارائه شود، گفت: زیرسازی ، روکش و لکه گیری آسفالت محور‌های روستایی بخش‌های رحمت آباد و بلوکات و خورگام رودبار باید در اولویت قرار گیرد.

بررسی مشکلات رودبار در سفر استاندار گیلاناستاندار لزوم توجه به بخش کشاورزی و دامپروری در بخش خورگام را ضروری خواند و بیان کرد: خورگام در بخش کشاورزی، دامداری و گردشگری حرف برای گفتن دارد که می‌طلبد اقدامات اساسی در این بخش صورت گیرد.

دکتر اسدالله عباسی افزود: اصلاح ، بازنگری و اجرای طرح هادی در مناطق روستایی شهرستان رودبار در اولویت قرار گیرد.
استاندار گیلان با اشاره به تفویض اختیار فرمانداران و بخشداران در شهرستان ها، اضافه کرد: بخشداران و فرمانداران نمایندگان تام الاختیار استاندار هستند و باید تلاش کنند در بخش و مرکز شهرستان مشکلات مردم را حل کنند.
وی با اشاره به مزیت‌های اتصال خط ریلی رشت – کاسپین، تصریح کرد: راه آهن رشت به کاسپین تحول عظیمی در اشتعال و اقتصاد گیلان ایجاد می‌کند و این استان می‌تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد و سهم اقتصاد آن منطقه را از آن خود کند.
استاندار گیلان خطاب به جوانان گفت: اگر در روستا بمانند و سرمایه گذاری کنند مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند و برای توسعه روستا‌ها طرح ساخت خانه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.
بررسی مشکلات رودبار در سفر استاندار گیلاناستاندار در روستای سی دشت رودبار در دیدار با مادر شهید مصطفی مظفری، به مشکلات وی رسیدگی و دستورات لازم را برای رفع آن صادر کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سید محمدی امام جمعه رودبار هم در مسجد بره سر گفت: یک سالن دولتی با ۵ هزار متر زمین در بین چهارمحال و بره سر را برای فروش گذاشته اند که درخواست داریم از فروش آن جلوگیری شود و برای کار‌های فرهنگی استفاده شود.
 نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای نخستین بار مساحت شهرستان در تخصیص بودجه لحاظ شده است و شهرستان رودبار از ردیف ۱۲ به ۴ ارتقاء پیدا کرده است.
مهرداد گودرزوند چگینی افزود: شغل اصلی مردم ما دامداری است، ولی سرانه مناسبی در حوزه عشایری اختصاص نیافته و مسئولان برای زیرسازی و آسفالت مسیر دوسالده به داماش همکاری لازم داشته باشند، آب آشامیدنی شهر بره سر هم کیفیت مناسبی ندارد و تا یکماه آینده گل آلود می‌شود.
طهمورث عموپور فرماندار رودبار هم گفت: در ماه‌های اخیر ۱۱ کیلومتر از راه نوده، ناش و اسطلخ‌کوه آسفالت، ۲۶ کیلومتر راه خط کشی و اورژانس بره سر راه اندازی شده است.
استاندار گیلان همچنین در مسجد جامع روستای کلیشم بخش عمارلوی رودبار با اشاره به مشکل آب آشامیدنی روستای کلیشم، به مدیرعامل آبفای گیلان تاکید کرد ظرف مدت یک هفته برای حل این مشکل در قالب کارگروهی بررسی و برای رفع مشکلات این منطقه اقدام کند.
وی گفت: حل مشکل مخابراتی، بازنگری طرح هادی و تعیین تکلیف سالن ورزشی آموزش و پرورش روستای کلیشم جزو مصوبات اصلی این سفر قرار گیرد.
دکتر اسدالله عباسی از اختصاص ۴۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برای شهرستان رودبار خبر داد و اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های برق مناطق روستایی رودبار اولویت دار است.
وی با تاکید بر استفاده از انرژی‌های نو در گیلان، گفت: عملیات اجرایی تامین برق از طریق انرژی نو و خورشیدی در دو شهر لوشان و منجیل در حال اجرا است.
استاندار از احیای معدن سنگرود هم خبر داد و افزود: در این معدن به عنوان صنعت محرکه منطقه، زمانی ۲ هزار نیرو شاغل بودند، که اکنون غیرفعال است و به زودی احیا می‌شود.
وی یکی از دلایل مشکلات آب در بخشی از مناطق شهرستان رودبار را کاهش دبی آب در چشمه‌سار‌های این مناطق دانست و تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی اعتبارات لازم از محل سفر رئیس جمهور، ملی و استانی برای رفع این مشکل دبی آب در سرچشمه‌ها در نظر گرفته شده است.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ برای امورات کشاورزی، دامپروری و گردشگری، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات در بخش‌های مختلف فعالیت کنند و چرخ اشتغال و تولید را به حرکت در بیاورند.
نماینده مردم رودبار هم گفت: مشکل آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات مردم کلیشم است، برای تکمیل سالن ورزشی کلیشم از استاندار در خواست داریم که این موضوع را جدی رسیدگی کنند.
مهرداد گودرزوند چگینی افزود: معدن سنگرود هم با پیگیری‌های بسیار زیاد تا هفته آتی تغییر و تحول آن انجام و به زودی به چرخه فعالیت بر خواهد گشت.
استاندار در ابتدای حضور خود در روستای کلیشم، با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این منطقه ادای احترام کرد.
استاندار همچنین در پایان سفر به بخش‌های رحمت آباد و بلوکات، خورگام و روستای کلیشم در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: از نزدیک به مشکلات و درد دل‌های مردم گوش دادم، یکی از ویژگی‌های خوب مردم منطقه مناعت طبع و خواسته‌های واقعی آن‌ها است.
دکتر اسدالله عباسی ترمیم، روکش و آسفالت راه، آب آشامیدنی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن را از عمده درخواست‌های دیدار مردمی از توتکابن تا کلیشم دانست و گفت: تلاش می‌کنیم از اعتبارات ۱۴۰۱، ملی و سفر رئیس جمهوری مشکلات را کاهش دهیم.
وی گفت: در خصوص مشکلات آموزش و پرورش و نیروی انسانی هم دستور دادم شورای آموزش و پرورش تشکیل و مسائل رفع شود و در شهر بره سر هم به تامین ماشین‌های حمل زباله کمک می‌کنیم.
استاندار اظهار داشت: تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا در این شهرستان محرومیت زدایی شود و روستا‌ها همچون نگینی بدرخشند.