استاندار: ۴۳۹ واحد تولیدی جدید در گیلان راه‌اندازی شد
استاندار: ۴۳۹ واحد تولیدی جدید در گیلان راه‌اندازی شد

استاندار گیلان گفت: ۴۳۹ واحد تولیدی جدید اعم از صنعتی ، کشاورزی و خدماتی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان راه اندازی شده‌ است.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایرنا : اسدالله عباسی شامگاه شنبه در برنامه کارنامه شبکه باران استان گیلان افزود: با راه‌اندازی این واحدهای جدید برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۶۲ واحد تولیدی راکد در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات دوباره احیاء و وارد چرخه تولید شده اند، عنوان کرد: بخشی از واحدهای تولیدی نیمه فعال نیز فعال شده ضمن اینکه پنج واحد را از تملک بانک خارج کردیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تعهد سال جاری برای اشتغال در استان را ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر عنوان و ذکر کرد: تا کنون از این میزان تعهد اشتغالزایی، ۶۳ درصد تحقق یافته است.

تحرک و پویایی؛ با اعتبارات سفر رئیس جمهور

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اعتبارات سفر رئیس جمهوری موجب تحرک و پویایی پروژه ها و اقتصاد در گیلان شده است، افزود: در سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور به گیلان در مدت یک ماه “تا اسفند” هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان پرداخت شد که با این اعتبار پروژه‌های متوقف شده به حرکت درآمد.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات در حوزه زیرساخت‌ها نیز در مرحله پرداخت قرار دارد که با دریافت این مبلغ شاهد پویایی در این حوزه نیز خواهیم شد.

وی در ادامه به پروژه های ریلی و اقدامات انجام شده برای آنها در گیلان اشاره و ذکر کرد: خط ریلی رشت به کاسپین تاکنون حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش از این ۶۱ درصد بود.

عباسی با اشاره به برآورد ۶۵۰ میلیارد تومانی اعتبار برای این خط ریلی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شد، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به زودی تخصیص می یابد و قرار است بقیه نیز سریع تامین شده و تا عید تحویل شود.   

وی با بیان اینکه این خط ریلی نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد خواهد داشت، اضافه کرد: خط ریلی رشت – آستارا نیز از دیگر پروژه در حال اجرا است که اقتصاد استان و کشور را شکوفا می کند.

دورنمای صادراتِ بیش از ۲ میلیارد دلاری

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه میزان صادرات استان حدود ۲۰۰ میلیون دلار بیش از سال گذشته بوده است، افزود: دورنمای صادرات با توجه به ظرفیت های بنادر گیلان بالغ بر ۲ میلیارد دلار است.

وی همچنین با تشریح اقدامات انجام شده در بخش آزادسازی سواحل که از تاکیدات رئیس جمهور بود، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار برای نجات غریق در طرح های سالم‌سازی دریا در استان هشت میلیارد تومان دستمزد پرداخت کردیم ضمن اینکه در این طرح‌ها ۸۰۰ نفر از غرق شدن نجات دادند.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری گیلان و ورود ۵۲ میلیون مسافر طی امسال به این استان عنوان کرد: با ورود این تعداد مسافر به گیلان اجازه ندادیم کمبودی به لحاظ کالاهای اساسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سفرهای شهرستانی به مناطق مختلف گیلان با هدف نظارت های میدانی انجام می شود، افزود: در این سفرها مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک در گفت و گو با آنان دریافت می کنم و اقدامات لازم برای رفع دغدغه ها انجام می گیرد، از اینرو این سفرها صرفا بازدید نیست بلکه برای گره گشایی مشکلات است.