مرگ زندگی بخش معلم جوان لاهیجانی
مرگ زندگی بخش معلم جوان لاهیجانی

اهدای عضو یک معلم جوان لاهیجانی به ۲ بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: اهدای اعضای بدن زنده‌یاد «سعید ربیعی»، ۳۶ ساله و اهل لاهیجان، در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت انجام شد.

به اهتمام متولیان فراهم آوری اعضای پیوندی این مرکز، پس از انجام مراحل تأیید پزشکان متخصص و رضایت خانواده ایثارگر این معلم جوان، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

زنده‌یاد ربیعی که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای کلیه‌ها و کبدش نجاتبخش زندگی ۲ بیمار نیازمند پیوند شد.

این بیست و ششمین اهدای عضو در استان گیلان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با صدور پیامی، ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد «سعید ربیعی»، از اقدام خانواده ایثارگرش بابت اهدای اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند قدردانی کرد.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

خانواده محترم ربیعی

خبر غمبار درگذشت همکار گرامی زنده یاد «سعید ربیعی» مدیر دبستان شهید آوینی شهرستان لاهیجان، باعث تأثر و تأسف فراوان شد.

اقدام والا و تحسین برانگیز شما در اهدای اعضای بدن فرزندتان به دو بیمار نیازمند، نشان از روح بزرگ و نوعدوستی دارد و الگویی برای ترویج فرهنگ اهدای عضو به بیماران نیازمند در جامعه است.

تسلیم شما در برابر تقدیر الهی و رضایت بر این عمل انسانی، علاوه بر اجر معنوی و رضایت خداوند متعال سبب استمرار حیات در وجود افراد دیگر خواهد بود.

این جانب ضمن تقدیر از این عمل انسان دوستانه و تسلیت درگذشت این معلم ارزشمند به شما خانواده گرامی، جامعه فرهنگیان به ویژه معلمان استان گیلان، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.