سهمیه ۷۰۰۰ واحدی مسکن ملی در روستاهای گیلان
سهمیه ۷۰۰۰ واحدی مسکن ملی در روستاهای گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، همچنین به نهضت ملی مسکن در روستاها نیز اشاره و عنوان کرد: سهمیه گیلان در سال جاری ۷۰۰۰ واحد است که تاکنون ۲۱۰۰ واحد به استان ابلاغ شده و ۶۱۳ نفر به بانک های عامل معرفی شدند.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایسنا : حامد دائمی در گفت وگویی، به مصوبه شورای عالی مسکن کشور در ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تغییر کرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر پرداخت تسهیلات مسکن روستایی علیرغم بار مالی برای دولت، اظهار کرد: براساس آخرین مصوبه هیئت دولت در شهریور امسال مقرر شد تضمین نامه پرداخت تسهیلات توسط سازما برنامه و بودجه و صندوق زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی به بانک های عامل صادر شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه ۹ بانک عامل تسهیلات مسکن روستایی را به بانک های استان ابلاغ کردند، افزود: یک هفته است که معرفی متقاضیان به بانک ها و پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

دائمی با اشاره به شروط دریافت تسهیلات مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید بومی روستا باشند و حتما پروانه ساختمانی را اخذ کنند؛ البته از آبان امسال پرداخت تسهیلات هم در روستاها و هم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مصوب شده است.

وی از حذف شرط سند روستایی و سابقه سکونت پنج ساله خبر داد و بیان کرد: متقاضیانی که از امکانات دولتی حوزه مسکن همچون تسهیلات و زمین استفاده نکرده باشند می توانند تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان متذکر شد: متقاضیانی که بعد از ۲۵ آبان ۱۴۰۰ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کردند و هنوز ساخت و سازشان تمام نشده می توانند برای اخد متمم تسهیلات اقدام کنند.

وی همچنین به نهضت ملی مسکن در روستاها نیز اشاره و عنوان کرد: سهمیه گیلان در سال جاری ۷۰۰۰ واحد است که تاکنون ۲۱۰۰ واحد به استان ابلاغ شده و ۶۱۳ نفر به بانک های عامل معرفی شدند و حدود ۲۰ نفر عقد قرارداد را انجام دادند.

انتهای پیام