منطقه آزاد انزلی هاب تجاری ایران و روسیه
منطقه آزاد انزلی هاب تجاری ایران و روسیه

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان تومسک روسیه: مراودات تجاری بین منطقه آزاد انزلی و استان تومسک را می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های این منطقه آزاد افزایش داد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : ماکسیم کاستارف رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان تومسک روسیه که به همراه هیاتی ۱۰ نفره به منطقه آزاد انزلی سفر کرده بود در حاشیه بازدید از مجتمع بندری کاسپین و مجتمع بندری انزلی و همچنین زیرساخت‌های تجاری و لجستیکی این منطقه، گفت: در سفر به منطقه آزاد انزلی با توانمندی‌های این منطقه آشنا شده و پس از بازگشت به روسیه این اطلاعات را برای سرمایه گذاری در اختیار تجار و بازرگانان قرار می‌دهم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تجاری منطقه آزاد انزلی ، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان افزایش مراودات تجاری بین این منطقه آزاد و استان تومسک روسیه وجود دارد و دو طرف توانمندی‌های خود را در این بازدید معرفی کردند.

کاستارف خواستار ارتقای مسیر‌های ارتباطاتی و همکاری‌های دوجانبه منطقه آزاد انزلی و منطقه تومسک شد و تاکید کرد: قصد داریم اتاقی برای نمایش محصولات و کالا‌های تجاری استان خود در منطقه آزاد انزلی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل حمل و نقلی و لجستیکی در این سفر مورد بحثمنطقه آزاد انزلی هاب تجاری ایران و روسیه و تبادل نظر قرار گرفت، افزود: همچنین در این نشست مطالبی در خصوص ایجاد راه‌های لجستیکی روان‌تر، رشد ترانزیت منطقه، معافیت‌ها و تخفیف‌های برای افزایش میزان ترانزیت کالا مطرح شد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت استان تومسک روسیه نخستین مشکلی تجار و بازرگانان کشور‌های ایران و روسیه را نقل و انتقالات پولی و بانکی دانست و گفت: با توجه به سفر چند باره مسئولان بانک مرکزی روسیه به ایران، این مشکلات باید از طریق ارگان‌های دولتی این کشور‌ها حل شود.