جایگاه ارزشمند روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی در ایران اسلامی
جایگاه ارزشمند روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی در ایران اسلامی

امام جمعه رشت: شهید روحانی، میرزا کوچک جنگلی، مبارزه نستوه و خستگی ناپذیر در راه آزادی بود که حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : نماینده، ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، گفت: این مبارز راه آزادی، مقابل دشمنان دین و ملت ایستاد و تا آخرین قطره خون مبارزه کرد. 
آیت الله رسول فلاحتی، افزود: شهید میرزا کوچک جنگلی مردی بزرگ است که برابر دو قدرت بزرگ روز دنیا قیام کرد و برای هدفی بزرگ و ارزشمند، چون رهایی از قید و بند استکبار، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی به مناسبت صد و یکمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز در رشت، خاطرنشان کرد: برای برگزاری این کنگره تلاش‌های زیادی صورت گرفت و از آن جایی که این شخصیت برجسته حق زیادی بر گردن ملت ایران دارد، برای شناسایی ابعاد مختلف زندگی و مبارزه‌اش باید بیش از پیش تلاش، برنامه ریزی و اقدام کرد. 
امام جمعه رشت در بخش دیگری از خطبه‌ها به در پیش بودن ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجوی امروز، امید آینده کشور و یکی از بازو‌های ارزشمند پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود.
آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشجویان و دانشگاهیان افزود: دانشجو باید با مسائل مختلف آگاهانه برخورد کند و همانگونه که مقام معظم رهبری انتظار دارند با چشم باز و احساس تکلیف به موارد گوناگون بنگرد.
امام جمعه رشت در ادامه به انتظارات بیجا و نامتعارف برخی افراد معلوم الحال در مورد مذاکره با آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات اساسی با آمریکا با نشستن و مذاکره کردن حل نخواهد شد بلکه منظور طرف مقابل، باج گرفتن از جمهوری اسلامی است و این افراد نمی‌دانند یا نمیخواهند بدانند، ایرانی، به هیچ احدی باج نداده و هرگز نخواهد داد.
آیت الله رسول فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افزایش قیمت بسیاری از اجناس و کالا‌ها و کاهش قدرت خرید مردم گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با دقت و تلاش بیشتری به این حوزه ورود کنند و دست دلالان و واسطه‌های ناجوانمرد را کوتاه کنند.