گرامیداشت شهدای امنیت و شاهچراغ در رشت
گرامیداشت شهدای امنیت و شاهچراغ در رشت

مراسم گرامیداشت شهدای امنیت گیلان و حادثه تروریستی شاهچراغ در زورخانه بین المللی امام علی رشت برگزار شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این یادواره با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی گفت: ملت ایران هرگز اجازه نفوذ دشمن به کشور را نخواهد داد.
مهرعلی باران چشمه در ادامه به قدمت ورزش زورخانه‌ای در گیلان و کشور اشاره کرد و گفت:ورزش زورخانه‌ای سنتی‌ترین و ملی‌ترین ورزش ایران است.
وی با بیان اینکه هیچ ورزشی همچون ورزش زورخانه‌ای ضرب، آهنگ، نوا و جذابیت ندارد افزود: نام اهل بیت (ع) روشنی بخش ورزشکاران زورخانه ایست.
سردار باران چشمه در ادامه با اشاره به لزوم بهبود زیر ساخت‌های ورزش زورخانه در گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی باید با جدیت زیرساخت‌های این ورزش را در تمام شهرستان‌های این استان ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، این ورزش را سید ورزش‌ها می‌داند گفت: اکثر شهدا در ورزش زورخانه‌ای فعال بودند.
باران‌چشمه با اشاره به اینکه در این ورزش شهدای، چون شهید سلیمانی الگو بودند خاطر نشان کرد: در ورزش زورخانه بزرگان بسیاری تعلیم و تربیت شده اند و در راه وطن و دفاع از اسلام شهید شدند.
 فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این مراسم به سالروز شهادت شهید میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ برای دفاع از احکام اسلام و برای برپایی عدالت پهلوانانه و قهرمانانه جنگید و مظلومانه شهید شد.
سردار محمد عبدالله پور افزود: افتخار می‌کنیم که شهید روحانی میرزا کوچک جنگلی فرزند این سرزمین است.
وی با اشاره به اینکه شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت از نسل میرزا هستند گفت: امروز شهدا مقتدرانه در برابر دشمنان می‌ایستند.
فرمانده سپاه قدس گیلان تاکید کرد: با اقتدار ملت ایران، هرگز دست انگلیس و آمریکا به کشور ما نمی‌رسد.
سردارعبدالله پور با تاکید بر اینکه باید فضای ورزشی را معنوی و با اخلاق و منش اسلامی مزین کرد گفت: دشمنان انقلاب و نظام بیکار نیستند و از طرق مختلف درصدد ضربه زدن به فرهنگ ایران اسلامی و مسئولان نباید ساده انگارانه از این موضوع گذر کنند.
وی با اشاره به ترفند‌های دشمنان گفت: ما باید در آماده باش کامل در همه عرصه‌ها باشیم.
در این مراسم همچنین رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی گیلان گفت: ورزش زورخانه‌ای گیلان قدمت دیرینه دارد و افراد بزرگی در این مجموعه ورزشی پرورش و وارد جامعه هدف شدند.
احمد ابراهیمی افزود: فرهنگ بسیج بر گرفته از ورزش زورخانه‌ای است و ایجاد زیرساخت‌های این ورزش در شهرستان‌های محروم از اولویت این هیات است.
در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید حمزه علی نژاد و مجید یوسفی از شهدای مدافع امنیت گیلان و همچنین از فعالان حوزه ورزش و مدال آوران ورزشی تجلیل شد.