۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه دهکده دانش‌بنیان گیلان تعیین شد
۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه دهکده دانش‌بنیان گیلان تعیین شد

استاندار گیلان با اشاره به شعار سال با عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و تاکید بر ورود عملی برای تحقق این شعار در استان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه دهکده دانش‌بنیان گیلان قرار داده‌ایم.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گیلان در جمع خبرنگاران افزود: برای افزایش اعتبارات بخش پژوهش در استان آمادگی داریم و تاکید و روند تخصیص منابع هم در همین راستاست.

وی افزود: سیاست های نظام، منویات مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی و سند توسعه و افق ۱۴۰۴ و برنامه راهبردی دولت متکی بر آن است که بتوانیم بخش پژوهش را فعال کرده و به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار به ویژه موضوع کارآفرینی برویم تا ایده‌ها تبدیل به تولید شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افتتاح بیست و سومین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان در ۳۵ غرفه و رونمایی از پنج طرح عنوان کرد: جوانان فعال در این حوزه با انگیزه کار می‌کنند و باید به طور جدی مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها باید در کنار هم قرار گیرند، اضافه کرد: قرار است در جلسه‌ای به مناسبت هفته پژوهش با دعوت از مسئولان غرفه‌های این نمایشگاه و جوانان شنونده حرف‌های آنان و پاسخگوی اشکالات و تا حد توان کمک و همراهی با آنها باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ما هیچ مانعی در مسیر تولید علم جوانان و در بخش تجاری‌سازی و کارآفرینی نداریم، خاطر نشان کرد: دولت عزم خود را جزم کرده که بتواند از همه این پتانسیل ها به ویژه ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در بخش کشاورزی برای معرفی ارقام جدید برنج که منجر به افزایش واحد سطح و کیفیت می شود، افزود: در سایر بخش های زیست محیطی جوانان تولیدات خوبی دارند از این رو همه دانشگاه ها و دستگاه‌ها باید از این ظرفیت به نحو احسن و مطلوب استفاده کنند.

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گیلان از روز گذشته در مرکز نوآوری دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان گشایش یافت، در این نمایشگاه ۲ روزه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار دانشگاهیان، فناوران، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، صنعت و موسسات پژوهشی، دستگاه‌های اجرایی، سازمان های دولتی و بخش خصوصی به معرض نمایش گذاشته شده‌است.

دهکده دانش بنیان گیلان در مجاورت آزاد راه رشت به تهران با مساحت ۳۰ هکتار در دست ساخت است که یک موقعیت استراتژیک و تجاری و فرصتی است که سرمایه‌گذاران، شرکت‌های فناور و فعالان اقتصادی در این مجتمع بزرگ استقرار ‌یابند تا اکوسیستم نوآوری و فناوری استان به جایگاه نخست اقتصاد دانش بنیان در شمال کشور تبدیل شود.