ساخت مسکن در گیلان صنعتی می شود
ساخت مسکن در گیلان صنعتی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به در دست اجرا بودن هشت هزار و ۳۴۰ طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: بدنبال صنعتی کردن ساخت مسکن در استان هستیم.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : هادی رحمانی روز جمعه در گفت و گویی درتعریف صنعتی شدن ساخت مسکن افزود: صنعتی سازی ساختمان به معنی انجام فرایندی است که موجب افزایش کیفیت، کاهش زمان ساخت، افزایش بهره وری از منابع انسانی، تجهیزات، تکنولوژی و تسهیلات می شود.

وی با تاکید بر اینکه در روش تولید صنعتی ساختمان اجزا و عناصر ساختمانی به صورت مدولار و پیش ساخته تولید شده و از نظر کیفیت در تمام مراحل ساخت و اجرا قابل کنترل است، تصریح کرد: در این راستا، باید همزمان با انجام طرح های پژوهشی، کاربردی، سیستم ها فناوری های مطرح دنیا نیز مورد بررسی قرار گرفته و امکان سنجی بومی سازی و حصول اطمینان از فابلیت انطباق آن‌ها با الگوی ساخت و ساز متداول در کشور انجام شود.

رحمانی یادآور شد: از ۱۰۸ هزار و ۸۶۵ نفر ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون؛ ۹۸ هزار و ۸۶۲ واحد تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع ثبت نام شدگان؛ ۲۹ هزار و ۶۴۱ واحد حائز شرایط هستند، تصریح کرد: تاکنون برای ساخت ۲۴ هزار واحد آن زمین تامین شده و هفت هزار نفر از واجدان شرایط وجه اولیه را واریز کرده اند که پروژه آن‌ها در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۴ واحد در مرحله اجرای اسکلت و سقف و ۲۰۰ واحد در مرحله سفت کاری هستند.