فعال سازی اقتصاد دریامحور گیلان در بندر چمخاله
فعال سازی اقتصاد دریامحور گیلان در بندر چمخاله

استاندار گیلان تصریح کرد: در سال آتی برنامه های متعددی در جهت توسعه استان به ویژه در حوزه گردشگری داریم که بندر چاف و چمخاله به عنوان مهمترین پروژه این بخش می تواند محور اقتصاد دریامحور باشد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : اسدالله عباسی صبح امروز، ۱۰ دی ماه در جریان بازدید از روند تکمیل پروژه گردشگری – دریایی بندر چمخاله لنگرود در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم توسعه اقتصادی حوزه دریا تاکید و تصریح کرد: اقتصاد دریا محور در گیلان به درستی مورد توجه قرار نگرفته و تنها به ظرفیت تجاری آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری بنادر استان اضافه کرد: از سال گذشته با پیگیری های انجام شده، توسعه ساحل و بندر چاف و چمخاله سرعت گرفته؛ چنانکه این پروژه هم اکنون در فاز نخست ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در تامین سنگ و شناسایی معادن برای اجرای این پروژه مشکلاتی وجود داشت، اضافه کرد: این مشکل با اتخاذ تدابیر لازم برطرف شده و از استان های همجوار در حال تامین این نیازمندی ها هستیم.

عباسی با دعوت از سرمایه گذاران برای فعالیت های توسعه محور در حوزه گردشگری، به اتخاذ سیاست های تشویقی در گیلان اشاره و بیان کرد: این بندر ظرفیت خوبی در توسعه کسب و کار و گردشگری دریایی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های این بندر، خاطرنشان کرد: حمل و نقل مسافری و باری به استان های همجوار و ایجاد کسب و کارهای دریایی در جوار نوار ساحلی چاف و چمخاله باید مورد توجه فعالان اقتصادی باشد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با تکمیل این فاز از بندر چاف و چمخاله که براساس برنامه ریزی ها تا تابستان آتی پیش بینی شده، روند اجرای فاز گردشگری و توسعه ای این بندر آغاز می شود.

عباسی یادآور شد: در جریان آزادسازی سواحل استان، ساحل چاف و  چمخاله پیشتاز بوده و در تابستان گذشته شهرداری و شورای شهر این منطقه توانستند امکانات خوبی را به مردم و گردشگران عرضه کنند.

وی تصریح کرد: در سال آتی برنامه های متعددی در جهت توسعه استان به ویژه در حوزه گردشگری داریم که بندر چاف و چمخاله به عنوان مهمترین پروژه این بخش می تواند محور اقتصاد دریامحور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: به زودی کارگروه ویژه توسعه گردشگری دریایی در استانداری برگزار و ضمن پایش ظرفیت های گیلان در این بخش، نظرات کارشناسی برای اجرای سیاست ها و اقدامات توسعه ای در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام