شناسایی بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی در رشت، لاهیجان و املش
شناسایی بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی در رشت، لاهیجان و املش

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: با پایش میدانی و بررسی‌های صورت پذیرفته از بافت‌های تاریخی استان، تاکنون بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی در شهرهای رشت، لاهیجان و املش شناسایی شده است.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شناسایی بناهای تاریخی متعدد در استان گیلان، اظهار کرد: گیلان با احتساب شهرک تاریخی ماسوله دارای هفت شهر با بافت تاریخی است که از این میان می توان به شهرهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر و املش اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان شناسایی بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی در شهرهای رشت، لاهیجان و املش را در کنار محوطه‌های تاریخی ارزشمند، گواهی انکارناپذیر بر اهمیت بافت‌ها دانست و بر لزوم بسیج همگانی و فرهنگ‌سازی به منظور صیانت از مواریث منحصر به فرد تاکید کرد.

وی سهم رشت را از این بناهای تاریخی، ۲۴۰ بنا دانست و عنوان کرد: به تفکیک ۱۰۸ بنا در محله ساغریسازان، ۳۶ بنا در محله پیربازار، ۱۸ بنا در محله باقرآباد و ۷۸ بنا در بازار رشت قرار دارد؛ این در حالیست است که شهرهای لاهیجان و املش نیز به ترتیب دارای ۲۶۰ و ۱۱۰ بنای تاریخی هستند.

جهانی، بررسی و شناسایی آثار تاریخی واجد ارزش را یکی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان دانست و خاطرنشان کرد: با شناسایی آثار تاریخی زمینه صیانت بهتر از میراث فرهنگی فراهم خواهد آمد و در هر صورت اداره کل از همراهی و مشاوره فرهیختگان، جوانان، نخبگان، مسئولان و آحاد مردم استقبال می کند.

انتهای پیام