هزینه بالای تولید شیر؛ دغدغه دامداران گیلانی
هزینه بالای تولید شیر؛ دغدغه دامداران گیلانی

رئیس اتحادیه دامداران گیلان از هزینه بالای تولید شیر در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر اغلب دامداران گیلان کشاورز هم هستند و با درآمدی که از بخش کشاورزی کسب می شود، سعی می کنند دامداری شان را هم فعال نگه دارند.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایسنا : عباس یوسفی در گفت و گویی با بیان اینکه هزینه تولید شیر در گیلان برای دامداران ۱۸ هزار تومان تمام می شود؛ این در حالیست که هر لیتر شیر ۱۲ هزار تومان از دامداران خریداری می شود، گفت: ضروری است تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود: شرایط دامداران گیلان از نظر اقتصادی خوب نیست و این نگرانی وجود دارد برخی از دام ها تا سه ماه آینده برای کشتار بروند و این امر موجب می شود که تولید شیر گیلان کاهش یابد.

یوسفی خاطرنشان کرد: حداقل کمکی که می توان به دامداران گیلانی کرد این است که قیمت شیر عادی شود و کمتر از هزینه تولید آن نباشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیر لیتری ۱۲ هزار تومان از دامداران خریداری می شود، تصریح کرد: خرید شیر شاخص های مختلفی دارد و بستگی به کیفیت شیر هم دارد؛ شیرهای با کیفیت کمتر با قیمت کمتری هم از دامدار خریداری می شود.

رئیس اتحادیه دامداران گیلان افزود: البته تمهیداتی نظیر اجرای دامدار کارت از سوی دولت انجام شده، اما این کارت جوابگوی همه نیاز دامداران نیست و لازم است منابع دیگری هم در اختیار تشکل های دامداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اغلب دامداری ها در گیلان به شکل سنتی است، گفت: در حال حاضر اغلب دامداران گیلان کشاورز هم هستند و با درآمدی که از بخش کشاورزی کسب می شود، سعی می کنند دامداری شان را هم فعال نگه دارند؛ امیدواریم به کمک دولت اوضاع دامداری نیز بهبود یابد و فعالان در این بخش بتوانند از پرداختن به شغل دامداری هم سود کافی ببرند.

انتهای پیام