حمایت و حراست از نخبگان از سوی همه مسئولان صورت گیرد /فرار مغزها به دلیل عدم حمایت صحت ندارد
حمایت و حراست از نخبگان از سوی همه مسئولان صورت گیرد /فرار مغزها به دلیل عدم حمایت صحت ندارد

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه باید حمایت و حراست از نخبگان از سوی همه مسئولان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: البته گاهی مواقع برخی از نخبگان از شکوفایی و پیشرفت‌های بخش‌های مختلف کشور خبر نداشته و تنها مشکلات را می‌بینند.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری : آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۲ دی ماه در نشست هم‌اندیشی با نخبگان حوزه‌های مختلف ورزشی، علمی، دانش‌آموزی و دانشجویی استان گیلان، حضور در جمع نخبگان را مایه افتخار و مباهات دانست و اظهار کرد: نخبگان دیده‌بانان پنهان جامعه و دارای فضل و قدرت‌ساز هستند که با علم خود از نفوذ بیگانگان در عرصه‌های مختلف محافظت می‌کنند.

وی حرکت در مسیر تخصصی شدن علم را نیاز کنونی جامعه دانست و افزود: خوشبختانه در سایه انقلاب اسلامی و پشتیبانی و نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب، حمایت‌های خوبی از جامعه نخبگانی کشورمان انجام شده و فرار مغزها و رفتن نخبگان به دلیل عدم حمایت صحت ندارد.

آیت‌الله فلاحتی خواستار رفع موانع پیش روی فعالیت نخبگان شد و بیان کرد: جامعه دانشگاهی و علمی کشورمان در دنیا از جایگاه خوبی برخوردارند و باید این رویه پیشرفت همچنان ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگرچه دشمنان دنبال جلوگیری از پیشرفت و قوی شدن ایران هستند، اما نیروهای مسلح کشورمان موشک‌هایی در اختیار داشته که در صورت کوچکترین تحرکات بدخواهان، آنان را پشیمان می‌کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه باید حمایت و حراست از نخبگان از سوی همه مسئولان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: البته گاهی مواقع برخی از نخبگان از شکوفایی و پیشرفت‌های بخش‌های مختلف کشور خبر نداشته و تنها مشکلات را می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد نخبگان باید هر کسی که در مسیر نخبگی گام بر می‌دارد را حفظ کند، عنوان کرد: نخبگان می‌توانند با ارائه راهکار ضمن حل مشکلات حوزه‌های مختلف، برای خود نیز شغل و درآمدزایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با یادآوری اینکه پژوهش بدون آموزش شکل نمی‌گیرد و باید نخبگان متناسب با نیاز، آموزش‌های لازم را ببینند، ابراز کرد: نخبگان نشاط علمی را برای خود حفظ کرده و به حوزه‌های مختلف ورود کنند؛ چراکه این کار ما را از وابستگی بیرون می‌آورد.

انتهای پیام