زن در جامعه اسلامی، مظهر تحقق آرزو‌های بشر
زن در جامعه اسلامی، مظهر تحقق آرزو‌های بشر

امام جمعه رشت: جامعه اسلامی، حیات طیبه برای زنان تبیین کرده و زن را مظهر تحقق آرزو‌های بشر و پویایی جامعه معرفی می‌کند.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه امروز رشت در مصلای امام خمینی این شهر ، با اشاره به سالروز وفات بانو ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: حضور فعال، پویا و درخشان زن در جامعه اسلامی، با استفاده از الگوی تمام عیاری، چون حضرت زینب کبرا سلام الله علی‌ها و حضرت ام البنین در عرصه جهاد تبیین، گویای نقش بارز و جایگاه ارزنده زن محجبه و عفیفه در تحقق همه آرزو‌ها و امیال بشریت است.

آیت الله رسول فلاحتی افزود : مادران و همسران شهدا نیز با بهره مندی از همین الگو‌های شاخص و گام نهادن در راه آن‌ها ، صبر و استواری را سرلوحه زندگی خود قرار دادند. 

زن در جامعه اسلامی، مظهر تحقق آرزو‌های بشروی در ادامه به فرمان منحوس کشف حجاب در ١٧ دی ۱۳۱۴ از سوی رضاخان قلدر اشاره و خاطرنشان کرد: زنان و مادران غیور جامعه اسلامی ایران با پایبندی به حجاب، اجرای توطئه استکبار جهانی به دست پهلوی پدر را در نطفه خفه کردند. 

خطیب جمعه رشت در بخشی دیگر از خطبه‌ها با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهبرد اساسی محور مقاومت برابر رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: آشفتگی صهیونیسم در یک سال اخیرِ متاثر از گفتمان جبهه مقاومت، بحران در ارتش این رژیم منحوس و فرار بسیاری از مهاجران ، در کنار روی کار آمدن تندرو‌ها، بستر‌های لازم را برای اُفول و متلاشی شدن این رژیم جعلی فراهم آورده است. 

آیت الله رسول فلاحتی در پایان با انتقاد از تأخیر در تکمیل برخی طرح‌های نیمه تمام در مناطق مختلف گیلان که امروز از دغدغه‌هایزن در جامعه اسلامی، مظهر تحقق آرزو‌های بشر اصلی استان محسوب می‌شود، افزود: مدیران و متولیان امور اجرایی گیلان تکمیل طرح‌های بزرگ و تاثیرگذاری، چون راه آهن، بزرگراه و سد‌های نیمه تمام را بیش از پیش جدی گرفته و پیگیری کنند. 

وی افزود: مسوولان شهری به ویژه مرکز استان نیز با جلوگیری از گسترش بیش از پیش حاشیه نشینی و افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از آن ، برای ارائه بهینه خدمات زیرساختی به شهروندان برنامه ریزی و تلاش کنند.