آشنایی طبیعت‌گردان با نحوه گذاشتن دوربین‌های تله‌ای در بوت‌کمپ آموزشی دانشگاه تربیت‌مدرس
آشنایی طبیعت‌گردان با نحوه گذاشتن دوربین‌های تله‌ای در بوت‌کمپ آموزشی دانشگاه تربیت‌مدرس

دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس و مدیر جنگل تحقیقاتی دانشگاه تربیت مدرس از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با طبیعت‌گردی از سال آینده خبر داد و گفت: در این دوره شرکت‌کنندگان با نحوه گذاشتن دوربین‌های تله‌ای، نمونه‌برداری از پرندگان،‌ حیات وحش و بندپایان آشنا می‌شوند.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایسنا : دکتر حامد یوسف زاده در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی “راهنمایان طبیعت گردی” از سلسله دوره‌های مدرسه کارآفرینی جنگل افزود: این دوره آموزشی، دوره‌ای است که طی آن به شرکت ‌کنندگان مجوز بین‌المللی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در پایان این دوره آموزشی در آزمونی که از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود، حاضر می‌شوند و در صورت کسب نمره قبولی در این آزمون و همچنین آزمون زبان‌های خارجی می‌توانند مجوز بین‌المللی این دوره را که اعتبار بین‌المللی دارد، کسب کند.

یوسف‌زاده سطح این آزمون را همانند آزمون جامع دکتری ذکر کرد و یادآور شد: برگزاری این دوره با همکاری دانشگاه تربیت مدرس،‌ پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و یکی از مؤسسات بخش خصوصی فعال در حوزه ارائه آموزش‌های طبیعت‌گردی است و محل برگزاری این دوره یا در دانشگاه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس و یا در دانشگاه منابع طبیعی تربیت مدرس واقع در شهرستان نور خواهد بود.

دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس برگزاری دو “بوت‌کمپ” را از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی ذکر کرد و یادآور شد: این دانشگاه دارای ۲ هزار هکتار پارک آموزشی و پژوهشی است و این کمپ آموزشی در این منطقه برگزار می‌شود.

به گفته وی در طی این دوره شرکت‌کنندگان با مباحثی چون “آشنایی با گیاهان ایران”، “آشنایی با جوامع و اصول تسهیل‌گری،‌ مبانی اکوتوریسم و زبان تخصصی” آشنا خواهند شد.

یوسف‌زاده ادامه داد: همچنین شرکت‌کنندگان دروس عملی مانند آشنایی با درختان و پرنده‌نگری، نحوه گذاشتن دوربین‌های تله‌ای، نمونه‌برداری از پرندگان،‌ حیات‌وحش و بندپایان و همچنین آشنایی با گیاهان دارویی موجود در جنگل را سپری خواهند کرد.

وی زمان ثبت‌نام در این دوره آموزشی را تا ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۵ نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته این محقق حوزه منابع طبیعی، آغاز این دوره ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

انتهای پیام