انتقال زباله به جنوب گیلان فعلاً منتفی شده | دریچه‌های فساد حوزه پسماند گرفته شود
انتقال زباله به جنوب گیلان فعلاً منتفی شده | دریچه‌های فساد حوزه پسماند گرفته شود

امام جمعه لوشان با بیان اینکه مجموعه شهرستان رودبار با انتقال زباله به جنوب گیلان مخالف است، گفت: مردم و مسئولان رودبار حتی با انتقال زباله خشک به این شهرستان مخالف هستند.

به گزارش خزرفوری

به نقل از مهر، علی اکبر بابایی اظهار کرد: بر اساس تصمیم گیری های استانی در بحث پسماند استان، بنای این مسئله بوده که فقط زباله‌های خشک به جنوب گیلان انتقال داده شود.

وی با اشاره به نگاه استان برای انتقال زباله خشک به شهرستان رودبار افزود: بنا است زباله‌های خشک در چند نقطه گیلان بویژه در محدوده منجیل – لوشان دپو شود.

بر مشکلات رودبار نیافزایید

امام جمعه لوشان با بیان اینکه نباید بر مشکلات شهرستان رودبار افزود، گفت: رودبار دارای مشکلات عدیده ای در بخش‌های مختلف است و انتقال زباله به این شهرستان، مشکلی بر مشکلات می‌افزاید.

بابایی با تاکید بر حل مشکلات شهرستان رودبار تصریح کرد: به جای مشکل آفرینی برای مردم شهرستان رودبار، مشکلاتشان را حل کنید.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرستان رودبار با انتقال زباله به جنوب گیلان مخالف است، افزود: مردم و مسئولان رودبار حتی با انتقال زباله خشک به این شهرستان مخالف هستند.

شهرستان رودبار غرق در محرومیت و مشکلات است

امام جمعه لوشان با بیان اینکه شهرستان رودبار غرق در محرومیت و مشکلات است، گفت: چاره اندیشی برای ساماندهی زباله‌های شهرستان رودبار باید در اولویت قرار گیرد.

بابایی با اشاره به مزیت‌های تبدیل زباله به کود آلی بیان کرد: دولت برای تبدیل زباله شهرستان رودبار به کود آلی اعتبار تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه پسماند شهرستان رودبار را می‌توان با تبدیل به کود آلی ساماندهی کرد، افزود: ظرفیت و توانمندی این کار در شهرستان رودبار وجود دارد.

امام جمعه لوشان با بیان اینکه انتقال زباله به جنوب گیلان فعلاً منتفی شده است، گفت: اجماع نماینده، ائمه جمعه و مردم شهرستان رودبار مبنی بر عدم ورود زباله به این شهرستان، اثرگذار بوده است.

بابایی با بیان اینکه آرا عمومی برای دولت و تصمیم گیران اهمیت دارد، اضافه کرد: آقای استاندار را متقاعد کردیم که انتقال زباله به جنوب گیلان نباید اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به صحبت‌های بی پایه و اساس برخی افراد در رسانه‌ها و فضای مجازی افزود: صحت و سقم مسئله را باید از اهلش بپرسید و جویا شوید.

دریچه‌های فساد حوزه پسماند گرفته شود

امام جمعه لوشان با بیان اینکه اعضای شورای تأمین شهرستان رودبار مخالف جدی انتقال زباله به جنوب گیلان هستند، گفت: پیام مخالفت مردم و مسئولان شهرستان رودبار از این اقدام بحث برانگیز را به مسئولان استانی منتقل کردیم.

بابایی با اشاره به برخی لابی گری‌ها در بحث پسماند بیان کرد: فساد در بحث پسماند گیلان بسیار عمیق و چند لایه است و باید این دریچه‌های فساد گرفته شود.

وی با بیان اینکه مسئله پسماند گیلان قابل حل است، افزود: حذف لایه‌های فساد در حل مسئله پسماند گیلان اثرگذار است.

امام جمعه لوشان با تاکید بر اینکه رودبار تحمل بار پسماند شهرستان‌های دیگر را ندارد، گفت: ساماندهی پسماند خود شهرستان رودبار جزو اولویت است و دولت هم باید در این راستا نگاه ویژه ای به رودبار داشته باشد.

بابایی با اشاره به ارزش اقتصادی زباله بیان کرد: پسماند رودبار باید از روش سنتی دفن و سوزاندن، به سمت بازیافت و تبدیل به کود آلی ارتقا یابد.