زمان آغاز ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو
زمان آغاز ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو

فرآیند ثبت نام مرحله دوم عرضه یکپارچه خودرو از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خزرفوری

 براساس اعلام قبلی وزارت صمت قرار بود ثبت نام نوبت دوم در طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو از امروز ۱۶ اردیبهشت آغاز شود اما براساس اطلاعات واصله، زمان ثبت نام به دلیل مسائلی از جمله آنالیز وضعیت ثبت نام بعد از تغییر نوع خودرو (در نوبت اول طرح یک‌پارچه) توسط متقاضیانی که نوبت آنها به ۱۴۰۳ موکول شده بود به تعویق افتاده است.

براین اساس اطلاعات واصله، فرآیند ثبت نام نوبت دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو از روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود بدین ترتیب که متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو می توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و پس از زمان مذکور با وقفه ای چند روزه ثبت‌نام و مرحله انتخاب خودرو توسط متقاضیان آغاز می شود.

هنوز جزئیات حضور خودروسازان برای عرضه در سامانه یکپارچه مشخص نشده است اما شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی حضور دارند؛ گفته می‌شود که ایران خودرو نیز با تعدادی از محصولات خود در این عرضه حضور خواهد داشت.

در نوبت اول عرضه خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰۰ هزار متقاضی خرید خودرو شرکت کردند که بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این متقاضیان، خواستار خرید خودرو از ایران خودرو بودند بنابراین نوبت تحویل خودرو آنها به ۱۴۰۳ موکول شد که وزارت صمت در راستای اصلاح زمان تحویل به این متقاضیان امکانی را فراهم ساخت تا این متقاضیان نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند و بتوانند خودرو خود را در سال جاری تحویل بگیرند.

‌اطلاعات تکمیلی درباره نحوه ثبت‌نام و میزان واریز مبلغ به حساب وکالتی در نوبت دوم طرح یک‌پارچه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.منبع: فارس