اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به خسارت دیدگان تند باد ماسال
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به خسارت دیدگان تند باد ماسال

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان: به خسارت دیدگان تند باد ۱۴۰۰ ماسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خزرفوری

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان ماسال با محوریت تنش آبی و شناسایی نقاط آسیب پذیر با اشاره به اینکه در تند باد سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲۰۰ واحد مسکونی در گیلان دچار آسیب شد که ۴۲۰ واحد در شهرستان ماسال بود گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان به خسارت دیدگان در حوزه های‌مختلف مسکونی و عمرانی شهرستان اختصاص داده شده است.
امیر مرادی به شناسایی نقاط حادثه خیر و بحران زده در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: باید با شناسایی و هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران کشور در رفع مشکلات احتمالی نقاط حساس و مهم اهتمام ویژه داشته باشیم و برنامه محور عمل کنیم.
وی اهمیت اجرای طرح‌های تاثیر گذار در راستای پیش برد اهداف و رفع مشکلات شهرستان را ضروری دانست و افزود: دهیاران موظف هستند از تجهیزات دولتی در روستا‌ها محافظت کنند و اگر دولت برای طرحی اعتباری تخصیص داده است، هزینه دوباره جایز نیست.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان به حوزه راه عشایری اشاره کرد و گفت: راه‌های عشایری در سطح استان مغفول واقع شده و باید با پیگیری و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تخصیص اعتبار از استان بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.
امیر مرادی بیمه کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به احتمال تنش آبی در آینده و بروز مشکل آبرسانی، بیمه کشاورزی ضروری است.