بیش از ۷۰ درصد سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی تالش تخریب شد
بیش از ۷۰ درصد سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی تالش تخریب شد

سرپرست فرمانداری تالش گفت: بیش از ۷۰ درصد سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی در این شهرستان تخریب شده‌ که نیازمند اقدام جهادی برای بازسازی است.

به گزارش خزرفوری

فرامرز مرجانی روز چهارشنبه در بازدید از شالیزارهای تالش با همراهی جمعی از مدیران این شهرستان بیان کرد: مسئولان امور منابع آب و جهاد کشاورزی باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان نسبت به بازسازی و آب‌گذاری نهرها و سردهنه‌های کشاورزی اقدام کنند.

وی افزود: با توجه آبگرفتگی گسترده زمین‌های کشاورزی روستاهای کوچ آلان و پشته از توابع بخش مرکزی تالش، نسبت به بررسی و برطرف کردن مشکل‌ها به صورت اصولی تمهیدهای لازم در نظر گرفته شود.

سرپرست فرمانداری تالش اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اثر سیل بخشی از زمین‌های نشا شده آسیب جدی دیده‌ است، جهاد کشاورزی باید نهایت همکاری را با کشاورزان در تهیه بذر و کود شیمیایی داشته باشد.

مرجانی همچنین در بازدید از زمین‌های کشاورزی روستای ویزنه که بیش از ۲۰ هکتار از اراضی شالیزاری به طور کامل زیر آب رفته بود، در تماس با مسئولان مدیریت بحران استان گیلان خواستار تامین اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌ها و بازسازی دوباره سردهنه‌ها شد.

بارش متناوب باران در سه روز گذشته موجب آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت‌هایی به زمین‌های کشاورزی از جمله در شهرستان‌های تالش و آستارا شده بود.

شهرستان تالش با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۱۰ کیلومتری رشت واقع شده است.