انتقال میادین میوه و تره بار شهر رشت به جاده تهران
انتقال میادین میوه و تره بار شهر رشت به جاده تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از انتقال ۲ میدان میوه و ترباره بار آزادی و ولیعصر رشت تا پایان امسال به جاده تهران خبر داد.

به گزارش خزرفوری

سید محمد اسحاقی در بازدید از میدان میوه و تره بار ولیعصر رشت گفت: با توجه به فرسودگی و قدمت ۵۰ ساله میدان‌های تره بار ولیعصر و آزادی رشت ، مشکلات ترافیک و توسعه‌ی آن و برگزاری جلسه‌های متعدد در استانداری، زمینی به مساحت ۶۹ هکتار در جاده تهران برای تجمیع و انتقال این میادین در نظر گرفته شده که در تلاشیم تا پایان امسال این طرح اجرایی شود.

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و نماینده مردم شهرستان صومعه سرا هم در این بازدید ، قول حمایت و پیگیریِ حلِ مشکلات این ۲ میدان میوه و تره بار را داد.

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت هم در این بازدید ، فرسودگی این ۲ میدان، نبود فضای مناسب برای حمل و نقل و تردد ماشین‌های سنگین و در نتیجه، افزایش قیمت تمام شده محصول برای عرضه به مشتریان، نبود شرایط برای توسعه این میادین مانند ساخت سردخانه برای نگهداری بار اضافی را از مشکلات عمده این ۲ میدان میوه و تره بار در شهر رشت عنوان کرد.

ایوب یاقوتی با اشاره به سفر مسئولان استاندارد کشور به گیلان فروردین امسال ، افزود : مسئولان استاندارد کشور با اعلام سطح استاندارد ۲۵ درصدی این میادین ، وضعیت این ۲ میدان را تایید نکردند.

وی با اشاره به درخواست برای ایجاد میدان تره بار تجمیع شده‌ای در خارج از شهر رشت، افزود: اداره کل صمت، اسفند سال ۹۹ زمینی به مساحت ۶۹ هکتار در جاده تهران جانمایی کرد که با توجه به مشکلات موجود، درخواست می‌کنم راه اندازی این میدان تجمیعی و انتقال میدان‌های میوه و ترباره بار آزادی و ولیعصر رشت به این مکان تسریع شود.

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت مشکل پسماند را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود : روزانه حدود ۶ تن زباله در ۲ میدان میوه و تره بار رشت تولید می‌شود که انتظار داریم ساماندهی شود.

میدان میوه و تره بار ولیعصر رشت با مجموع ۱۱ هزار مترمربع مساحت ، سال ۱۳۵۸ و میدان میوه و ترابر آزادی این شهر با مجموع ۳ هکتار مساحت ، سال ۱۳۷۱ راه اندازی شد.

در این بازدید ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان هم حضور داشتند.