تاکید استاندار گیلان برای شتاب گیری طرح مسکن ملی
تاکید استاندار گیلان برای شتاب گیری طرح مسکن ملی

دکتر اسدالله عباسی از متولیان حوزه مسکن خواست روند اجرای طرح مسکن ملی در گیلان را شتاب دهند.

به گزارش خزرفوری

استاندار گیلان در دومین جلسه شورای مسکن ملی گفت: مدیران این حوزه با محاسبات و برنامه ریزی‌های دقیق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان جهادی‌تر عمل کنند تا روند تکمیل طرح‌های عمرانی در ۶ ماه نخست امسال سریعتر انجام شود.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه گیلان در حوزه نهضت ملی مسکن در بسیاری از حوزه‌ها دارای جایگاه خوبی است، و این روند با زمان بندی و محاسبه دقیق و در عین حال شتاب مضاعف با توجه به شرایط جوی استان، تداوم یابد.
وی با تاکید بر بررسی عملکرد و چگونگی انجام تعهدات دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مستقر استان در ساخت مسکن گفت: دستگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در کشور و گیلان اقدامات خوبی انجام داده اند در حوزه مسکن نیز باید اقدامات شان ملموس‌تر باشد. 
استاندار گفت: برای رفع مشکلات در سطح استان جلسات اختصاصی مربوط به هر بخش مسکن برگزار شود تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.
دکتر اسدالله عباسی ۶ ماه نخست سال را بهترین فرصت برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی از جمله مسکن در گیلان دانست و گفت: باید در نیمه نخست سال روند تکمیل طرح‌ها به ویژه مسکن سرعت داده شود.

تاکید استاندار گیلان برای شتاب گیری طرح مسکن ملی
وی با اشاره به تعهد و سهم صد هزار واحدی مسکن استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای اجرای این طرح ملی همه مدیران و دستگاه‌های متولی باید جهادی و دقیق عمل کنند.
هادی رحمانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان هم در این نشست گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان تایید نهایی شدند و ۶ هزار و۷۳۹ نفر واریز وجه داشتند.
وی با اشاره به رتبه ۱۸ گیلان در اجرای طرح ملی مسکن گفت: درحال حاضر تامین زمین برای ۳۰ هزار و ۲۴واحد در ۳۲۰ هکتار انجام شده است؛ و ۲۴ هزار و ۴۲۷ واحد نهضت ملی مسکن استان در حال اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خودمالک، ۵۷۱ واحد بازآفرینی و ۱۰هزار و ۹۳۵ واحد مسکن روستایی و ۴۰۶ واحد برای اقشار ویژه است.