ترمیم نشتی رینگ بتنی شبکه آبرسانی ۲ ماه طول می‌کشد | رفع افت فشار آب شرب در منطقه حمیدیان
ترمیم نشتی رینگ بتنی شبکه آبرسانی ۲ ماه طول می‌کشد | رفع افت فشار آب شرب در منطقه حمیدیان

مدیر امور آبفای رشت با حضور در برنامه رادیویی دریچه، به سوالات مردم در خصوص خدمات شرکت آب و فاضلاب پاسخ داد.

به گزارش خزرفوری

محمود امیری در برنامه دریچۀ رادیوگیلان حضور یافت و پاسخگوی سوالات و مشکلات مطرح شده توسط مردم گیلان در خصوص خدمات این شرکت شد.

مدیرامور آبفای رشت در راستای مدیریت مصرف آب شرب نکاتی را با شنوندگان برنامه رادیویی در میان گذاشت و اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف آب اهمیت زیادی دارد با کمبود آبی که در جهان مشاهده می‌شود باید نگاه بهتری به آب داشت زیرا دسترسی به میزان کنونی نیز طی سال‌های آتی بسیار سخت خواهد بود، لزوم همراهی مردم برای رفع مشکل کم آبی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم همه شهروندان با ما همراه شوند و به مراقبت از آب همت گمارند.

امیری افزود: در شهر رشت طبق الگوی مصرف طی یک ماه به طور میانگین هر خانوار حدود ۱۵ مترمکعب آب شرب مصرف می‌کند طبق تمهیدات شرکت آب و فاضلاب کشور مشترکینی که مصرف ماهیانه آن‌ها کمتر از ۵ مترمکعب باشد پول آب پرداخت نمی‌کنند؛ در همین راستا مشترکین کم مصرف نرخ پایین‌تر و مشترکین پر مصرف به صورت پلکانی و صعودی نرخ بالاتری را به عنوان آب بها پرداخت می‌کنند.

امیری درباره افت فشار آب شرب در منطقه حمیدیان رشت گفت: با اتصال خطوط انتقال آب شرب شهید افتخاری به میدان یخ‌سازی کمبود و افت فشار آب در این منطقه مرتفع و همچنین با اتصال دیگری هم که در داخل خود تاسیسات حمیدیان انجام شده تقریباً شرایط آبرسانی در این منطقه تثبیت شده است.

مدیر امور آبفای رشت تصریح کرد: دلیل افت فشار آب شرب در ساعات ۱۲ شب تا ۶ صبح، آبگیری مخازن در این ساعات است که توسط خود شرکت این کاهش صورت می‌گیرد تا در طول روز نیاز آبی شهروندان به نحو احسنت تامین شود.

امیری در پاسخ به سوال شهروندان در خصوص بوی کلر در آب شرب گفت: عملیات کلرزنی به صورت کاملاً استاندارد و همراه با آزمایشات تخصصی در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان انجام می‌شود و اگر مشترکی نسبت به سلامت آب شرب منزل و منطقه مسکونی خود اطمینان ندارد می‌تواند با سامانه ۱۲۲ تماس و آدرس خود را جهت آزمایش آب شرب توسط همکاران کنترل کیفی و آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب ثبت نماید، این آزمایشات به صورت کاملا رایگان انجام می‌گیرد.

در نهایت امیری به آغاز عملیات اصلاح قطورترین رینگ آب شرب شهر رشت در میدان جانبازان اشاره کرد و اظهار داشت: قسمتی از رینگ بتنی شبکه آبرسانی شهر رشت در خروجی مخزن هوایی شرق به طول حدودی ۵۵۰ متر با قطر هزار میلی متر (قطورترین لوله در کل شبکه توزیع استان گیلان) دچار نشت می‌باشد؛ که از ۲ هفته گذشته عملیات اجرایی به صورت شبانه (به دلیل مشکلات ترافیکی) آغاز و تاکنون ۶۰ متر لوله فولادی به سایز هزار میلی متر در محل اجرا شده است؛ با اتمام این پروژه که ظرف مدت ۲ ماه صورت خواهد گرفت افت فشار شبکه در نیمه شرقی و مرکزی رشت مرتفع خواهد شد.