افول میراث فرهنگی گیلان،تخریب بنا های باستانی در زمان مدیرکلی یک باستان شناس
افول میراث فرهنگی گیلان،تخریب بنا های باستانی در زمان مدیرکلی یک باستان شناس

به گزارش خزرفوری استان گیلان قدمتی ۳ هزارساله دارد و آثار باستانی به‌دست‌آمده از تپه مارلیک (در نزدیکی روستای نصفی در شهرستان رودبار) این ادعا را ثابت می‌کند و حتی با کشف آثار بدست آمده در روستای دفراز اقامت در گیلان به دوران دیرینه سنگی رسید.حال مدتی است با افول مدیریت کلان در نظارت و […]

به گزارش خزرفوری

استان گیلان قدمتی ۳ هزارساله دارد و آثار باستانی به‌دست‌آمده از تپه مارلیک (در نزدیکی روستای نصفی در شهرستان رودبار) این ادعا را ثابت می‌کند و حتی با کشف آثار بدست آمده در روستای دفراز اقامت در گیلان به دوران دیرینه سنگی رسید.
حال مدتی است با افول مدیریت کلان در نظارت و پیگیری های لازم با تخریب این بنا ها رو به رو شده است ،هر روز از گوشه گوشه ی این استان از تخریب بناهای منتسب به تاریخ گذشته گیلان خبر می رسد و یا حفارانی غیر مجاز توسط نیروی انتظامی دستگیر می شود.
امروزه که یک باستان شناس مدیرکل میراث فرهنگی است انتظار ها از اداره کل میراث فرهنگی به جد بالا می رود اما با دیدن وضعیت موجود فقط و فقط به این پی می بریم که همه چیز برای اداره کل میراث مهم است بجز تاریخ و معاصر موجود در گیلان.
تخریب هتل تهران،تخریب پل رشته رود،قلعه لیسار و غار رشی و …. تنها اتفاق کوچکی است که در زمان ولی جهانی افتاده است و حتی خبری که وی از باز سازی عمارت شمس العماره شهر بندر انزلی، سردرب ورودی گذرگاه تاریخ در منجیل، عمارت دارالحکومه در میدان شهرداری رشت، سینما بلدیه در باغ ملی لاهیجان داد در حد یک خبر باقی ماند و هرگز جامع عمل نپوشید
حال جای این سوال از مدیرکل محترم وجود دارد در روزی که وزیر محترم میراث فرهنگی به گیلان می آِید شما چه گزارشی در این موارد دارید؟؟؟