بیش از چهار تن مواد مخدر در گیلان کشف شد
بیش از چهار تن مواد مخدر در گیلان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: چهار تن و ۴۷۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف شده است.

به گزارش خزرفوری

خزرفوری/ به گزارش پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن‌پور با اشاره به اهمیت و ضرورت پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه، اظهار کرد: اعتیاد به موادمخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌‏های مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر استمرار مقابله با معضل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر توسط پلیس به تشریح عملکرد مجموعه انتظامی گیلان در بحث مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر پرداخت و بیان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون حدود چهار تن و ۴۷۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اعلام اینکه طی مدت یادشده، ۶۰۸ قاچاقچی، پنج هزار و ۳۴۶ توزیع کننده موادمخدر و یک هزار و ۵۱۲ معتاد دستگیر و ۱۶ باند قاچاق مواد مخدر در استان نیز متلاشی شده ‌است، خاطرنشان کرد: کشفیات انواع مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان افزایش ۹ درصدی داشته است.

این مقام انتظامی همچنین از افزایش ۹۲ درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر و همچنین افزایش ۳۱ درصدی دستگیری معتادان توسط پلیس در استان خبر داد و اضافه کرد: طی سال جاری ۲ تن و ۹۸۲ کیلوگرم تریاک با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵۶ کیلوگرم شیشه با افزایش ۱۵ درصدی و سایر مواد مخدر افیونی در استان کشف شده است.

سردار حسن‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۱ هزار و ۲۸۳ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در استان اجرا شده است بر همکاری و ارتباط مداوم مردم با پلیس و اهمیت توجه خانواده‌ها به رفتار فرزندان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد به موادمخدر تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و عرضه مواد مخدر در استان، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۱۲ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس پلیس آگاهی استان از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان خودرو در گیلان خبر داد و گفت: در مدت اجرای این طرح، ۱۲ دستگاه خودرو سرقتی کشف شد.

سرهنگ علیرضا حدادی با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی در ادامه گفت: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی سه روزه مبارزه با سارقان خودرو در گیلان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی گیلان و شهرستان‌های این استان قرار گرفت که در مدت اجرای این طرح، کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و عملیاتی، پنج سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: در این راستا نیز هفت دستگاه خودرو پراید، ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، یک دستگاه خودرو سمند، یک دستگاه خودرو پژو پارس و یک دستگاه خودرو پیکان سرقتی کشف شد سارقان این خودروها نیز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از یک تن پنیر فاسد در رشت

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه ، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم پنیر فاسد توسط ماموران کلانتری ۱۱ خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی به اجرای طرح‌های مختلف انتظامی و نظارت بر اصناف در راستای حفظ سلامتی مردم اشاره کرد و اظهار کرد: مجموعه انتظامی با افراد سودجو که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، برخورد قانونی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۱ رشت در پی کنترل واحدهای صنفی، فردی را که قصد توزیع لبنیات فاسد در سطح بازار را داشت، شناسایی کردند، افزود: در بازرسی از خودرو نیسان این فرد، یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم پنیر فاسد کشف شد و متهم ۴۰ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

  • منبع خبر : https://www.irna.ir