افتتاح همزمان پنج واحد تولید مرغ گوشتی در آستانه‌اشرفیه با حضور استاندار گیلان
افتتاح همزمان پنج واحد تولید مرغ گوشتی در آستانه‌اشرفیه با حضور استاندار گیلان

در دومین روز از دهه فجر با حضور استاندار گیلان، پنج واحد تولید مرغ گوشتی به صورت همزمان در آستانه اشرفیه افتتاح شد.

به گزارش خزرفوری

خزر فوری/در دومین روز از دهه مبارک فجر صبح امروز (یکشنبه) پنج واحد تولید مرغ مادر و گوشتی به صورت همزمان در روستای دهنه سر سپیدرود شهرستان آستانه‌اشرفیه با حضور دکتر ارسلان زارع به بهره‌برداری رسید.

برای افتتاح این واحدهای مرغداری در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه و برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۸۵ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

با افتتاح این واحد، میزان تولید مرغ گوشتی استان، از شش هزار و ۵۰۰ تن به هفت هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است.

افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی نقره ده آستانه‌اشرفیه دیگر برنامه استاندار گیلان در سفر به این شهرستان است.

در دهه مبارک فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

از این مبلغ یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی بوده و این پروژه ها در حوزه های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و فناوری اطلاعات است.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان این واحدها که در روستای دهنه سر برگزار شد؛ با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی در سایه وفاق و همدلی به استقبال جشن پیروزی انقلاب رفته اند، گفت: با وجود همه سختی ها و دشواری های ناشی از تحریم های ظالمانه، غیرقانونی و غیراخلاقی استکبار به ویژه در سال جاری و در سایه هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب، برنامه‌های رییس‌جمهوری و دولت تدبیر و امید و همکاری مجلس و قوه قضاییه، دستاوردهای بزرگی را شاهد هستیم.

دکتر ارسلان زارع خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شاخص های اقتصادی کشور مثبت است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حفظ سرمایه های اجتماعی، افزایش انگیزه بخش خصوصی، شرکت های تعاونی و فعالان اقتصادی در راستای افزایش سطح اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم گام برداریم و بتوانیم به نرخ بیکاری هشت درصد براساس برنامه ششم توسعه برسیم.

استاندار گیلان همچنین با حضور در گلزار شهدای روستای دهنه سر سپیدرود شهرستان آستانه‌اشرفیه به مقام شامخ ۱۶ شهید این منطقه با قرائت فاتحه، ادای احترام کرد.