افتتاح پروژه تقویت و توسعه شبکه برق و تصفیه‌خانه فاضلاب ۷۶ واحدی مسکن مهر سیاهکل
افتتاح پروژه تقویت و توسعه شبکه برق و تصفیه‌خانه فاضلاب ۷۶ واحدی مسکن مهر سیاهکل

در هفتین روز از دهه فجر و با حضور استاندار گیلان، به صورت همزمان پروژه تقویت و توسعه شبکه های برق و نیز تصفیه خانه فاضلاب ۷۶ واحدی مسکن مهر سیاهکل افتتاح و عملیات لایروبی ۱۶ پهنه آب بندان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خزرفوری

خزر فوری/صبح امروز (جمعه) با حضور دکتر ارسلان زارع در سیاهکل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر ۷۶ واحدی این شهرستان به بهره برداری رسید.

برای خرید، نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب تأسیسات جانبی مسکن مهر ۷۶ واحدی سیاهکل بالغ بر شش میلیاد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای افتتاح فاز اول اصلاح خط انتقال و بهسازی چشمه های دیلمان به طول دو هزار و ۶۰۰ متر، پنج میلیارد ریال و برای محصورسازی چاه ها و مخازن ذخیره دیلمان نیز سه میلیارد ریال هزینه شده است.

برای پروژه های تقویت و توسعه شبکه برق شهرستان سیاهکل هم که امروز بصورت همزمان با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید؛ در مجموع ۴۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال هزینه شده است.

همچنین با حضور استاندار گیلان؛ عملیات لایروبی ۱۶ پهنه آب بندان و چهار پروژه بخش کشاورزی این شهرستان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

برای آغاز عملیات لایروبی آب بندان ها که به صورت نمادین در روستای فشتام در سطح ۵۰ هکتار انجام شد، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین بهره برداری از عملیات تکمیل کانال انتقال آب کشاورزی دو روستای موشا و چوشل به طول ۴۰۰متر با اعتبار ۱۹۰میلیون تومان از دیگر پروژه های قابل افتتاح در جریان سفر استاندار گیلان به سیاهکل بود.

پروژه آبیاری تحت فشار گروهی یک روستای بخش دیلمان و پیرکوه در سطح ۱۶۲هکتار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و کارگاه فرآوری فندق با ظرفیت ۴۰۰تن در پیرکوه از دیگر پروژه های افتتاح شده در این مراسم بود.

گفتنی است برای اجرای پروژه کارگاه فرآوری فندق بالغ بر سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بوده است.

در دهه مبارک فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

از این مبلغ یک هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی بوده و این پروژه ها در حوزه های صنعتی، گردشگری ، کشاورزی و فناوری اطلاعات است.