جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست استاندار گیلان
جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست استاندار گیلان

به گزارش خزرفوری خزر فوری/جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در به ریاست استاندار و با حضور معاونین استانداری، شهردار، مدیران کل ادارات و مدیران اجرایی استان در استانداری گیلان در راستای پیشگیری و هماهنگی های لازم در خصوص بروز بحران احتمالی تشکیل گردید. در این جلسه ارسلان زارع استاندار گیلان […]

به گزارش خزرفوری

خزر فوری/جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در به ریاست استاندار و با حضور معاونین استانداری، شهردار، مدیران کل ادارات و مدیران اجرایی استان در استانداری گیلان در راستای پیشگیری و هماهنگی های لازم در خصوص بروز بحران احتمالی تشکیل گردید.

در این جلسه ارسلان زارع استاندار گیلان مطرح کرد: با توجه به اطلاعیه و هشدارهای صادره از سوی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، کاهش دما و بارش باران و برف در روزهای آتی؛ لازم است همه‌ دستگاه‌ های عضو این ستاد براساس ضوابط، دستور العمل‌ها، شرح وظایف، تقسیم کار نموده و با انسجام و هم‌ افزایی به انجام خدمات‌ رسانی به شهروندان اقدام نمایند تا به بهترین نحو از بروز حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

دستگاه های اجرایی باید براساس سلسله مراتب و با یکپارچگی در مرکز فرماندهی مطابق با شرح وظایف مشخص شده آماده باش باشند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکل هنگام بارش برف برای مردم، تمهیدات و پیش‌بینی ‌های لازم اتخاذ شده و با توجه به گزارش‌ های امیدوار کننده ارائه شده از سوی دستگاه ‌ها ، آمادگی کامل برای مواجه با این حادثه طبیعی وجود دارد.

همچنین افزود : باید اطلاع‌ رسانی متمرکز، منسجم و منضبط بدون هرگونه ایجاد تشویش اذهان عمومی از طریق دستگاه ‌های تخصصی صورت پذیرد و اطلاع ‌رسانی‌ها واقع بینانه و صادقانه باشد و لازم است مردم هرگونه اخبار را از طریق مراجع رسمی و صدا و سیما دنبال کنند.

ارسلان زارع گفت : دستگاه‌ های اجرایی و نهادها از مأموریت‌ های غیر ضروری جلوگیری کنند و فرمانداران با تشکیل جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطح شهرستان ‌ها تمهیدات مورد نیاز را بیاندیشند و در این مسیر شهرداری ‌ها نیز با قوت اقدامات مورد نیاز را عملیاتی کنند.