محاکمه عاملان جنایت هولناک خانوادگی در کوچصفهان رشت/ قتل عام ۵نفر برای ارثیه
محاکمه عاملان جنایت هولناک خانوادگی در کوچصفهان رشت/ قتل عام ۵نفر برای ارثیه

خزرفوری: حدود ۹ ماه پس از قتل‌عام هولناک ۵ زن و مرد در خانه‌ای در روستای خانچاه کوچصفهان رشت، عاملان این جنایت پای میز محاکمه قرار گرفتند. در جلسه محاکمه هر چند متهم اصلی اتهاماتش را پذیرفت اما همدستش منکر ارتکاب جنایت شد

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری، حدود ۹ ماه پس از قتل‌عام هولناک ۵ زن و مرد در خانه‌ای در روستای خانچاه کوچصفهان رشت، عاملان این جنایت پای میز محاکمه قرار گرفتند. در جلسه محاکمه هر چند متهم اصلی اتهاماتش را پذیرفت اما همدستش منکر ارتکاب جنایت شد. صبح چهارشنبه گذشته شعبه سوم دادگاه کیفری یک رشت، محل برگزاری جلسه محاکمه ۲متهم به قتل بود. ۲پسر جوان که در سودای ارثیه و پول یکی از هولناک‌ترین جنایات استان گیلان را رقم زدند و ۴عضو یک خانواده و دختر دانشجویی را که میهمان آنها بود به قتل رساندند.

عامل اصلی این جنایت هولناک محمد ۲۲ساله، دانشجوی مهندسی صنایع و پسر خانواده قربانیان بود. کسی که به‌گفته خودش از مدت‌ها قبل نقشه کشیده بود اعضای خانواده‌اش را به قتل برساند تا مالک مغازه، خانه، ماشین و املاکی شود که میلیاردها تومان ارزش داشت.

محمد وقتی از سوی پلیس دستگیر شد در تشریح جزئیات جنایت گفت: پدر و مادرم به خواهرم بیشتر از من اهمیت می‌دادند و رفتار خوبی با من نداشتند. احساس می‌کردم که علاقه‌ای به من ندارند و با خودم نقشه کشیده بودم که اگر آنها را از بین ببرم همه ارثیه خانواده نصیب من می‌شود. چندبار قصد کشتن آنها را داشتم اما نتوانستم تا اینکه روز حادثه رسید. از قبل به دوستم حمیدرضا گفته بودم که اگر به من کمک کند، برایش مغازه‌‌ای در رشت می‌خرم تا دیگر نیازی نباشد در کارگاه نجاری کارگری کند و بتواند کارگاه خودش را بزند.

او ادامه داد: از چند روز قبل از شب جنایت دوست و همکلاسی خواهرم به‌نام سارا میهمان ما بود. بعدازظهر روز حادثه اعضای خانواده‌ام به همراه دوست خواهرم برای تفریح بیرون رفتند. همان موقع به فکر اجرای نقشه‌ام افتادم. با حمیدرضا تماس گرفتم و خودش را به خانه ما رساند. او را در یکی از اتاق‌ها مخفی کردم. حدود ساعت ۸ شب بود که خانواده‌ام برگشتند. خواهرم و دوستش به خانه تازه‌ساختی که مقابل ملک پدرم بود رفتند. پدر و مادر و پدربزرگم نیز به خانه ویلایی قدیمی در گوشه حیاط. مادرم سرگرم تهیه شام شد. همان موقع سراغ دوستم رفتم که نقشه را اجرا کنیم. در آن لحظه خواهرم در آشپزخانه بودم. من سراغ او رفتم و حمیدرضا سراغ دوست خواهرم. داخل آشپزخانه خواهرم را غافلگیر کردم و با چند ضربه عمیق چاقو او را به قتل رساندم. حمیدرضا هم سراغ سارا رفت و از پشت سر به او نزدیک شد و با چند ضربه چاقو او را به قتل رساند. پس از آن منتظر ماندیم که مادرم شام را بیاورد. وقتی مادرم وارد خانه تازه‌ساخت شد، حمیدرضا از پشت سر او را گرفت و من ضربات چاقو را وارد کردم. بعد با هم به خانه قدیمی رفتیم و پدر و پدربزرگم را که در حال استراحت بودند به قتل رسانیدم و برای اینکه پلیس را گمراه کنیم، وسایل خانه را به‌هم ریختیم که صحنه‌سازی کنیم. اعترافات محمد را همدستش حمیدرضا که ساعاتی پس از او دستگیر شده بود تأیید کرد و پرونده متهمان پس از بازسازی صحنه جنایت و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری گیلان فرستاده شد.

در دادگاه
صبح چهارشنبه درحالی‌که اولیای دم قربانیان در شعبه سوم دادگاه حاضر شده بودند، جلسه محاکمه متهمان شروع شد. در ابتدای جلسه که به ریاست قاضی لسانی برگزار شد، نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و جزئیات جنایت و اعترافات متهمان را شرح داد. پس از آن اولیای دم قربانیان درخواست خود را از دادگاه بیان کردند. تمامی آنها چه بستگان محمد (متهم ردیف اول) و چه پدر و مادر سارا، دختری که در خانه قربانیان میهمان بود، درخواست صدور حکم قصاص برای متهمان را کردند. پس از آن محمد در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهاماتش، ماجرای شب حادثه را شرح داد و از اولیای دم درخواست بخشش کرد. همدستش حمیدرضا اما وقتی برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت، تمامی اتهاماتش را رد کرد و مدعی شد که نقشی در جنایت نداشته است. او گفت: محمد همه قتل‌‌ها را به‌تنهایی مرتکب شد. من زمانی که به محل حادثه رسیدم او همه اعضای خانواده‌اش به همراه دختری که میهمانشان بود را به قتل رسانده بود و من نقشی در قتل‌ها نداشتم. ادعای تازه حمیدرضا در حالی بیان می‌شد که او پیش از این و در جریان بازسازی صحنه جنایت همه جزئیات قتل‌ها را موبه‌مو شرح داده بود. به همین دلیل به دستور قاضی دادگاه بخشی از فیلم بازسازی صحنه قتل‌‌ها پخش شد که در آن حمیدرضا در مقابل دوربین، مأموران پلیس و بازپرس پرونده شرح می‌داد که چطور به تنهایی سارا را به قتل رسانده و در قتل پدر، مادر و پدربزرگ محمد نیز نقش داشته است. با این حال او همچنان مدعی بود که اعترافات قبلی‌اش تحت فشار بوده و وی نقشی در قتل‌ها نداشته است. پس از پایان دفاعیات متهمان، قاضی لسانی ختم جلسه را اعلام کرد و قرار است رأی دادگاه درباره این پرونده به‌زودی صادر شود.

محاکمه عاملان جنایت هولناک خانوادگی در کوچصفهان رشت/ قتل عام ۵نفر برای ارثیه