جهاد خودکفایی در گیلان
جهاد خودکفایی در گیلان

به گزارش خزرفوری اواخر هفته گذشته همزمان با هفته ششم “پویش تولید، تداوم امید” و در جریان سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به گیلان؛ ۱۱ واحد صنعتی با تولیدات متنوع در استان به صورت همزمان آغاز به کار کردند؛ مجموع میزان سرمایه گذاری پروژه های صنعتی بهره برداری شده افزون بر ۹۶۰ میلیارد […]

به گزارش خزرفوری

اواخر هفته گذشته همزمان با هفته ششم “پویش تولید، تداوم امید” و در جریان سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به گیلان؛ ۱۱ واحد صنعتی با تولیدات متنوع در استان به صورت همزمان آغاز به کار کردند؛ مجموع میزان سرمایه گذاری پروژه های صنعتی بهره برداری شده افزون بر ۹۶۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال مستقیم بیش از یک هزار نفر را فراهم کرد.

در این میان؛ با افتتاح دو طرح بزرگ صنعتی که زمینه اشتغال‌زایی فراوانی در گیلان مهیا ساخته؛ گام‌هایی اساسی برای نیل به خودکفایی و قطع وابستگی‌های کشورمان به همت صنعتگران و کارگران گیلان برداشته شد که تداوم‌بخش امید است.

در شرایطی که کرونا بر تمامی شئون زندگی بشر سایه شوم خود را افکنده؛ تحریم های غیرقانونی و بی‌سابقه‌ای علیه مردم و کشورمان اعمال شده و دشمنان نیز با ابزارهای رسانه‌ای توطئه تعطیلی کسب و کار را دنبال می‌کنند تا اقتصاد ایران را دچار اختلال نمایند؛ دو طرح بزرگ صنعتی در گیلان به بهره‌برداری رسید و از طرح توسعه داخلی‌سازی قطعات شرکت تولیدکننده انواع قطعه های پلاستیکی خودرو نیز رونمایی شد.

پیشتر استاندار گیلان اعلام کرده بود که با وجود محدودیت های ناشی از شیوع کرونا ، صادرات از گیلان یک روز هم تعطیل نشد و امروز؛ شاهد تلاش‌های صنعتگران و کارآفرینان استان هستیم تا کشور به خودکفایی و قطع وابستگی برسد آن هم در شرایطی که دشواری های اقتصادی تحمیل شده به ایران اسلامی، موانعی پیش روی تولیدگران نهاده اما همت و غیرت ایرانی؛ منجر به آن شد با افتتاح واحدی در زمینه تولید تخته‌های فیبر خام در گیلان، زمینه برای خودکفایی کشور در چوب MDF فراهم شود.

همچنین در حالیکه کشور در گذشته برای تامین قطعات تولید کولر گازی مجبور به واردات بود، با بهره برداری از خط جدید تولید کولر گازی در شهر صنعتی رشت ، این نیاز برطرف شد.

مصادیق تحقق جهش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی برای جلوگیری از ارزبری و زمینه‌سازی برای کاهش واردات است که در گیلان شاهد ظهور بارقه‌های آن هستیم. محور اصلی سیاست گذاری های حوزه صنعت کشور نیز اولویت بخشی به داخلی سازی و حمایت از تولیداتی است که کمترین وابستگی به خروج ارز داشته باشند. این یک واقعیت است که بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور به عنوان “دغدغه ملی” مطرح بوده و بازرگانان و صادرکنندگان ایفاکننده نقشی مهم برای رفع این دغدغه هستند.

تبدیل بخشی از خطوط تولید تنها تولیدکننده حوله گیلان و مدرن ترین حوله بافی کشور به تولید انواع ماسک که جزو ملزومات ضروری این روزهای مردم در شرایط کرونایی است؛ جلوه دیگری از زمان‌شناسی تولیدگران این استان و کمک به خودکفایی کامل کشور در تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کروناست.

این اقدام حرکتی جدی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه برای مقابله با همه گیری کرونا و نشان از همدلی و مشارکت بخش های مختلف و سرمایه ای بزرگ برای کشور است.

امیرحسین کبیری
مدیر روابط عمومی استانداری گیلان