پناهیان در جلسه وعاظ و مادحین با وزیر بهداشت: گاهی آمار کرونا عمدا بالا اعلام می شود/ در بیابان ها و حیاط مدرسه ها عزاداری کنیم
پناهیان در جلسه وعاظ و مادحین با وزیر بهداشت: گاهی آمار کرونا عمدا بالا اعلام می شود/ در بیابان ها و حیاط مدرسه ها عزاداری کنیم

پناهیان گفت: سؤال ما این است که صحت این آمارهایی که از تلفات اعلام می‌شود چگونه است؟ گاهی عمداً بیشتر اعلام می‌شود و گاهی مصلحت عمومی ایجاب می‌کند.

به گزارش خزرفوری

خزر فوری/به نقل از فارس، جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مادحین و وعاظ کشور با وزیر بهداشت با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تعدادی از خطبا و مادحین برجسته کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با ارائه این پیشنهاد که مجموعه وزارت بهداشت از مجالس عزاداری دفاع کند و ما هم از رعایت دستورات بهداشتی حمایت می‌کنیم، گفت: نباید زمینه را برای دوگانگی‌ها ایجاد بکنیم و باید مانع آن بشویم.

اینکه یکی از معاونین وزیر می‌گوید من نگران اربعین هستم، خیلی دل‌نشین است. هرچقدر شما دغدغه عزاداری‌ها را داشته باشید بسیار مؤثر واقع می‌شود. ما در سبک عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها هم باید ورود کنیم تا فاصله‌های اجتماعی رعایت شود. ما می‌توانیم از حیاط مدرسه‌ها و محوطه دانشگاه‌ها به‌خوبی استفاده کنیم که در تهران از این نوع بسیار داریم. اگر در فضاهای باز و بیابان‌ها هم عزاداری کنیم اتفاقاً بیشتر شبیه حضرت زینب (س) و اهل‌بیت علیهم السلام است و چه‌بسا که جلوه‌های بیشتری هم برای عزاداری وجود دارد.

وی ادامه داد: سؤال ما این است که صحت این آمارهایی که از تلفات اعلام می‌شود چگونه است؟ گاهی عمداً بیشتر اعلام می‌شود و گاهی مصلحت عمومی ایجاب می‌کند. اگر آمارها با بی‌توجهی درمانی زیاد شده باشد، بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و مردم حرف‌های ما را هم نمی‌پذیرند. سؤال دیگر ما درباره اشخاصی است که طب سنتی را ترویج می‌کنند که آیا به آنان می‌شود اعتماد کرد؟ ما اگر بدانیم دستگاه سلامت کشور آن را تائید کرده است، بسیار مؤثر است و حرف‌ها یکی می‌شود.