تأکید سپاه بر استقرار قرارگاه خاتم الانبیاء به جهت رفع محرومیت از چهره سلامت گیلان
تأکید سپاه بر استقرار قرارگاه خاتم الانبیاء به جهت رفع محرومیت از چهره سلامت گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌های حوزه سلامت بر استقرار هر چه سریع‌تر منابع و امکانات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به جهت رفع محرومیت از چهره سلامت گیلان تأکید کرد.

به گزارش خزرفوری

دومین جلسه شورای فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه عصر امروز با حضور مشترک سردار محمد عبدالله پور- فرمانده سپاه قدس گیلان و نماینده قرارگاه خاتم در استان و دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در دفتر فرماندهی سپاه قدس استان برگزار شد.

طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه منعقدشده، قرار است چندین طرح عمرانی بزرگ نظیر احداث بیمارستان جنرال و اورژانس مرکز دانشگاهی پور سینا، نوسازی بیمارستان رازی و تکمیل بخشی از فازهای دانشگاهی و درمانی سایت لاکان نظیر دانشکده پزشکی و فضاهای آموزشی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه ساخته و به بهره‌برداری برسد.

به گفته دکتر سعید محمد-فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه، در پی کمبودهای فیزیکی در بخش درمانی که در سراسر کشور ازجمله در گیلان به سبب شیوع کرونا محرز شده است، سپاه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی – درمانی سراسر کشور را طبق تفاهماتی متقبل شده است.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در این نشست مشترک با اعلام آمادگی مجدانه سپاه برای رفع محرومیت از چهره سلامت استان، اظهار کرد: سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا شاهد پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌دور از حواشی برای رفع محرومیت‌ها از چهره استان هست و تمام‌قد از اقدامات حوزه بهداشت و درمان برای ارایه خدمات بهتر به مردم حمایت می‌کند.

وی با اذعان به این نکته که سپاه هیچ فعالیتی مهم‌تر از تقویت بنیه بهداشت و درمان استان ندارد، افزود: باید تمام تلاش خود را بدون فوت وقت و اسراف هزینه برای استقرار امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان در استان به کار بگیریم تا مردم از نتیجه تلاش‌های ما منتفع شوند.

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در گیلان همچنین تأکید کرد امکانات و منابع قرارگاه خاتم را هر چه سریع‌تر به‌منظور آغاز پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان به کار خواهد گرفت.

آن‌طور که دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه و بارها نیز به آن اذعان داشته، استان گیلان در بخش زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی و به‌ویژه درمان به‌شدت به هر دلایلی درگذشته محروم مانده و اکنون تنها بازوان پرتوان و جهاد گونه قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه هست که می‌تواند بر این کمبودها فائق آید.

وی همچنین از عزم و تلاش‌های مدبرانه سپاه و قرارگاه محرومیت‌زدایی خاتم‌الانبیا آن به جهت ازسرگیری پروژه‌های عمرانی تقدیر کرد.

ناگفته نماند طی یک سال اخیر طرح‌های بزرگ عمرانی در حوزه سلامت در کنار توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی با حمایت‌های سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین وزارت بهداشت و درمان در استان اجرا، افتتاح و به بهره بردای رسیده و شاخص های توسعه را تا حد محسوسی افزایش داده است.

به گزارش وبدا، در چهارم تیرماه سال جاری، دکتر سعید محمد- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه به‌منظور بررسی و ارزیابی پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گیلان از زیرساخت‌ها و طرح‌های قابل‌اجرا بازدید کرد.

گفتنی است؛ نخستین نشست شورای فنی دانشگاه با فرمانده سپاه قدس گیلان و کارشناسان عمرانی این نهاد انقلابی ۳۱ تیرماه سال جاری، در مقر فرماندهی سپاه قدس گیلان برگزارشده بود.