از آغاز عملیات بهسازی محور پیربازار به ضیابر تا شروع ریل گذاری راه آهن رشت -کاسپین- انزلی
از آغاز عملیات بهسازی محور پیربازار به ضیابر تا شروع ریل گذاری راه آهن رشت -کاسپین- انزلی

با حضور معاون رئیس جمهور عملیات بهسازی محور پیربازار به ضیابر به طول ۳۳کیلومتر با اعتبار ۲۹۴میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خزرفوری

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور با حضور در این آئین خواستار تسریع در اجرای این پروژه با نگاه ویژه شد و افزود: این پروژه بصورت مستقل اعلام شده و اعتبارات خاص خود را دریافت خواهد کرد .
دلخوش نماینده شهرستان صومعه سرا نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت ویژه دولت و اجرای همزمان چهار پروژه ملی در این شهرستان اظهار داشت: پیشرفت راه آهن و ریل قطار یکی از بهترین و بی نظیر ترین اقدامات انجام شده در گیلان است .
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت دکتر نوبخت به عنوان افتخار کشور برای توسعه گیلان بهره ببریم خاطرنشان کرد: کشاورزان امسال دچار خسارت شدید شده اند که بیمه ۱۰ تا ۱۵ درصد را پرداخت می کند که دولت باید حمایت ویژه ای در این بخش داشته باشد .

همچنین ریل گذاری راه آهن رشت -کاسپین- انزلی به‌عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین -رشت- انزلی به طول ۴۰ کیلومتر امروز با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور شروع شد و با اتمام این طرح مرکز استان گیلان به  منطقه آزاد کاسپین متصل شد.

ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین‌المللی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد بازار کار از جمله مزایای این پروژه برشمرده می‌شود.

بازدید  از مسکن مهر رشت
هم چنین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان از روند اجرای پروژه فاز۲ مسکن مهر رشت نیز بازدید کردند.

در جریان اجرای این پروژه زیرساختهای لازم از جمله شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط، شبکه اصلی گاز و فاضلاب ۲هزار و ۸۴۰واحد در فاز دوم مسکن مهر تکمیل می شود.

تکمیل زیرساختهای فاز دوم به همراه اجرای تصفیه خانه مسکن مهر رشت ۸۸میلیارد تومان هزینه دارد که درصورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری یا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

هم اکنون گیلان ۷۴هزار و ۶۷۶واحد مسکن مهر دارد که از این میزان ۵۱هزار و ۴۱۸واحد برای راه وشهرسازی و ۲۳هزار و ۲۵۸واحد متعلق به بنیاد مسکن است.

آغاز عملیات احداث دو هزار واحد مسکن محرومان در گیلان

در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلان؛ با حضور محمدباقر نوبخت و ارسلان زارع استاندار عملیات ساخت دو هزار واحد مسکن محرومان آغاز شد.

شامگاه روز گذشته تفاهم نامه مشترک احداث دوهزار واحد مسکونی محرومان بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری گیلان و بنیاد مسکن استان امضاء و تبادل شده بود.