راه اندازی کارخانه سیمان و فولاد در گیلان اشتباه بود!
راه اندازی کارخانه سیمان و فولاد در گیلان اشتباه بود!

به گزارش خزرفوری سورنا ستاری استقرار و راه اندازی کارخانه سیمان و فولاد برای پیشرفت گیلان را اشتباه دانست و گفت: کشاورزی از محورهای اصلی در گیلان است ، این استان در حوزه کشاورزی نیاز به تکنولوژی و نوآوری دارد. معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دلنش بنیان […]

به گزارش خزرفوری

سورنا ستاری استقرار و راه اندازی کارخانه سیمان و فولاد برای پیشرفت گیلان را اشتباه دانست و گفت: کشاورزی از محورهای اصلی در گیلان است ، این استان در حوزه کشاورزی نیاز به تکنولوژی و نوآوری دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دلنش بنیان در مجلس گفت: این قانون به زودی ایلاغ می شود.

به گزارش ایرنا،  سورنا ستاری عصر روز سه شنبه در جلسه جمع بندی سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور استانداری اظهار داشت: این قانون جهت گیری ٢٠ سال آینده کشور در حوزه دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی همواره مورد توجه ما در اقتصاد دانش بنیان است، گفت: گیلان طرفیت فوق العاده ای دارد اما اینکه چرا نمی تواند مشکل استان را مرتفع کند، باید آموزش را به اقتصاد وصل کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: همه به نوبه خود باید موضوع دانش بنیان را جدی بگیرند در صدور مجوزها تسهیل کنند.

وی استقرار و راه اندازی کارخانه سیمان و فولاد برای پیشرفت گیلان را اشتباه دانست و گفت: کشاورزی از محورهای اصلی در گیلان است ، این استان در حوزه کشاورزی نیاز به تکنولوژی و نوآوری دارد.

حوزه فناوری در دانشگاه ها توجه شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه گفت: با توجه به حمایت های ویژه معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از شرکت های دانش بنیان، جا دارد که به حوزه فناوری در دانشگاه ها توجه شود.

دکتر علی خیرالدین با بیان اینکه منطقه گیلان می تواند به عنوان قطب فناوری و نوآوری در کشور مطرح شود، اظهار داشت: پارک علم و فناوری جز قدیمی ترین پارک های کشور است که ۳۵ واحد فناور در آن مستقر هستند.

وی بیان داشت: با توافق معاونت علمی و فناوری رییس جمهور طرح ملی ترویج کارآفرینی را پیشنهاد دادیم که در فاز اول حدود ٣٠ هزار دانشجو مدنظر است که اعتباری به اندازه یک میلیون تومان ارایه می شود تا بتوانند در دوره های مرتبط با کاًرآفرینی و رویدادها مشارکت کنند.

  • منبع خبر : خزرآنلاین