دو عضو شورا غیبت کردند؛ بودجه شهرداری خمام باز هم تصویب نشد!
دو عضو شورا غیبت کردند؛ بودجه شهرداری خمام باز هم تصویب نشد!

خزرفوری:رییس شورای شهر خمام با بیان اینکه بودجه ۳۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ پس‌ از تصویب، به‌دلیل برخی‌ از ایرادات توسط کمیته تطبیق برگشت خورده بود، عنوان کرد: بلافاصله پس‌ از تعطیلات جلسه‌ای به‌منظور بررسی مجدد بودجه شهرداری ترتیب داده شد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام نیوز، جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر خمام با موضوع تصویب بودجه ظهر امروز با غیبت ۲ تن از اعضای این‌ پارلمان محلی رسمیت نیافت.

رییس شورای شهر خمام با بیان اینکه بودجه ۳۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ پس‌ از تصویب، به‌دلیل برخی‌ از ایرادات توسط کمیته تطبیق برگشت خورده بود، عنوان کرد: بلافاصله پس‌ از تعطیلات جلسه‌ای به‌منظور بررسی مجدد بودجه شهرداری ترتیب داده شد.

جلیل غیاثی با اشاره بر اینکه بودجه پیشنهادی باید در اسفندماه سال گذشته نهایی می‌شد، تصریح کرد: مبلغ پیشنهادی بودجه با توجه به تورم جاری افزایش یافته و به ۳۸ میلیارد تومان رسیده؛ اگرچه تداوم‌عدم تصویب آن اتفاقات ناخوشایندی را رقم خواهد زد.

وی‌ عدم امکان پرداخت مطالبات پیمانکاران، صنوف، حقوق، مزایا و بیمه کارگران، و همچنین عقب‌افتادن یا لغوشدن عملیات عمرانی و … را از جمله مشکلات احتمالی برشمرده و افزود: بحث آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری یکی‌دیگر از مطالبات شهروندان بوده که در دستور کار شهرداری و شورا قرار داشته، اما همچنان بلاتکلیف مانده است.

این‌مسوول با تاکید بر اینکه اعضا درصورت مخالفت با موضوعی باید در جلسات حضور یافته و مخالفت خود را صراحتاً عنوان نمایند، یادآور شد: هر عضو در طول سال ۶ جلسه متوالی و ۱۲ جلسه غیرمتوالی می‌تواند غیبت داشته باشد، که اگرچه غیبت متوالی دو عضو غایب به ۲ مرتبه و غیبت غیرمتوالی آنان به ۵ یا ۶ مورد رسیده، اما برخی‌ از موضوعات به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با امور و زندگی شهروندان و پرسنل ارتباط داشته؛ ضمن‌ آنکه پیک پروژه‌های عمرانی شهرداری در فصول بهار و تابستان است و مصوب‌نشدن بودجه اخلال در امور جاری شهر را در پی دارد.

گفتنی است؛ اسماعیل احمدنیا و مهدی عاشوری غایبان جلسه امروز بوده‌اند.

تکمیلی: طی نامه ای که به دست خزرفوری رسیده است پیش از این مهدی عاشوری به صورت مکتوب خطاب به ریاست شورا اعلام کرده بود که طی بازه زمانی نهم الی هجدهم خرداد به دلیل انجام و پیگیری امورات شخصی در خارج از استان بوده و امکان حضور در جلسات را ندارد.