برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی و ۲۵۷ شهید کارمند گیلان
برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی و ۲۵۷ شهید کارمند گیلان

خزرفوری:شهیدان انصاری به عنوان تنها استاندار شهید کشور و نورانی، معاون عمرانی استاندار ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که مهمترین آن ‌ تقوای الهی بوده است.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا مراسم شهدای هفتم تیر و شهیدان انصاری و نورانی و ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان برگزار می‌شود.

سرهنگ عباس حسینی در جلسه ستاد بزرگداشت شهیدان انصاری و نورانی و ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان که در سالن اجتماعات بسیج اقشار سپاه قدس استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا به ویژه شهدای کارمند باید در استان گرامی نگه داشته شود، اظهار کرد: شهیدان چراغ راه هدایت کشور در برهه‌های حساس هستند لذا تمام قدرت‌های رسانه‌ای استکبار سعی دارند تا نقش شهدا در جامعه ما را کمرنگ جلوه دهند.

وی از وجود ۲۵۷ شهید کارمند در استان گیلان خبر داد و گفت: شهیدان انصاری به عنوان تنها استاندار شهید کشور و نورانی، معاون عمرانی استاندار ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که مهمترین آن ‌ تقوای الهی بوده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار، با تاکید بر لزوم توجه به تقوای الهی در بین مسئولان کشور، افزود: تقوای الهی در چند سال گذشته در بین برخی از مسئولان کم شده لذا مهمترین راهکار برای حل مشکلات کشور توجه به تقوای الهی است.

حسینی، با اشاره به مهمترین ویژگی‌های شهیدان انصاری و نورانی، خاطرنشان کرد: مردمی بودن، ساده زیست بودن، خدا ترس بودن و توجه به پروردگار در انجام امور از مهمترین ویژگی‌های شهیدان انصاری و نورانی بوده است.

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان نیز، با بیان اینکه شهدا نقش مهمی در افزایش روحیه معنوی مردم در عرصه‌های مختلف دارند، اظهار کرد: شهدا با خون پاک خود باعث سربلندی و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند و در برهه‌ای حساس نقش خود راایفا کردند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سوژه‌های فرهنگی درخصوص شهدای گیلان، گفت: بهترین سوژه‌های هنری از دل دوران دفاع مقدس بیرون می‌آید که نمونه بارز آن فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» و تولیدات رسانه‌ای با موضوع میرزا کوچک خان جنگلی می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، نقش تولیدات رسانه‌ای در بررسی و معرفی ابعاد شخصیتی شهیدان انصاری و نورانی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: فقدان تولیدات رسانه‌ای درخصوص شهیدان انصاری و نورانی در گیلان حس می‌شود؛ در این راستا باید با تولیدات رسانه‌ای ویژگی و ابعاد شخصیتی در عرصه‌های فردی و خانوادگی و عبادی و اجتماعی و مدیریتی این شهدا را بازگو کنیم‌ زیرا دشمن هدفش کمرنگ جلوه دادن نقش شهدا در کشور است.

حبیبی با اشاره به برنامه‌های استکبار به منظور هدف قرار دادن کارمندان کارآمد در جمهوری اسلامی تصریح کرد: کارمندان کارآمد هدف اصلی دشمن در جنگ ترکیبی و نرم هستند؛ به گونه‌ای که استکبار به طرق مختلف سعی در ترور شخصیتی و معنوی چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی را دارند.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه، با بیان اینکه کارمندان دولت یکی از زحمتکش‌ترین اقشار در جامعه هستند، اظهار کرد: کارمندان در جمهوری اسلامی به طور شبانه‌روزی در حال تلاش برای افزایش امید در جامعه و همچنین تقویت کارآیی این نظام مقدس می‌باشند، ولی همواره مورد شدیدترین هجمه‌های استکبار در فضای مجازی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به افزایش حملات به کارمندان دولت با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی توسط رسانه‌های معاند گفت: امروز هجمه دشمن نسبت به کارکنان دولت است که با روی کار آمدن دولت مردمی این حملات شدت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، گیلان را یکی از ولایتمدارترین استان‌های کشور دانست و بیان کرد: اولین شهید استاندار کشور و وجود چهار شهید حادثه هفتم تیر نشانه‌های ولایتمداری مردم این استان است لذا در راستای پاسداشت مقام شامخ شهدا، مراسم شهدای هفتم تیر و شهیدان انصاری و نورانی با حضور یکی از مسئولان عالی رتبه کشور برگزار می‌شود.

داوطلب با تاکید بر اینکه تراز استان گیلان در برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا بسیار زیاد است، گفت: تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی می‌تواند به معرفی شهیدان انصاری و نورانی بسیار کمک کند لذا باید تولیدات رسانه‌ای و سوژه‌های مناسب فکری در فضای مجازی داشته باشیم.

سرهنگ رضا رنجبر، رئیس بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان نیز، با بیان اینکه مجلس شهدای کارمند گیلان در ایام کرونا متوقف نشد، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته بسیاری از مراسمات در کشور تعطیل شد ولی با پیگیری و تلاش مسئولان مربوطه، مراسم یادبود شهیدان انصاری و نورانی و همچنین ۲۵۷ شهید کارمند گیلان به صورت تلویزیونی برگزار شد.

وی با اشاره به نقش شهدای کارمند استان گیلان در دوران دفاع مقدس، گفت: شهدای گیلان هر کدام دارای ویژگی‌های بارزی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و شخصی بودند و لذا باید تمامی این ویژگی‌ها را در یادواره شهدا برای جوانان بازگو کنیم.