پوشک بچه هم گران شد!
پوشک بچه هم گران شد!

خزرفوری:نکته حائز اهمیت اینکه در چند ماه اخیر به ویژه در سال جاری قیمت مواد اولیه وارداتی پوشک با توجه به افزایش قیمت های جهانی روند افزایشی پیدا کرد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از حکایت گیلان | فارس به نقل از رئیس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران نوشت: قیمت پوشک بچه با تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزایش یافته است.

حسن آتش‌پور در مورد دلایل افزایش قیمت پوشک بچه گفت: تا قبل از دی ماه ۱۴۰۰ پوشک بچه در گروه ۲ کالایی قرار داشته که ستاد تنظیم بازار با توجه به اهمیت آن در مباحث افزایش جمعیت و تاثیر گذاری در سبد خانواده، این کالا را مشمول قیمت گذاری پیش‌بینی قرار داده تا براساس آن بر تامین و قیمت محصول مذکور کنترل و نظارت لازم را داشته باشد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت اینکه در چند ماه اخیر به ویژه در سال جاری قیمت مواد اولیه وارداتی پوشک با توجه به افزایش قیمت های جهانی روند افزایشی پیدا کرد. لذا بر اساس مواردی که اشاره شد قیمت پوشک با تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با افزایش روبرو شد.

رئیس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران بیان داشت: میزان افزایش قیمت در پوشک مولفیکس سایز ۴، ۳۴ عددی ۱۱ درصد بود و در بازار با قیمت مصرف کننده ۱۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین پوشک مای‌بیبی سایز ۴، ۳۴ عددی در سقف قیمت مصرف کننده ۱۵۵ هزار تومان عرضه می‌شود که حدود ۱۷ درصد از قیمتی که قبل از تغییر قیمت در بازار به فروش می‌رفت کاهش قیمت داشته است.

رئیس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران بیان داشت: در جهت کنترل عرضه و قیمت پوشک بچه با تولید کنندگان مربوطه به ویژه واحدهایی که سهم عمده در تامین نیاز را داشته هماهنگی کرده تا به میزان مورد نیاز متناسب با مناطق مختلف کشور نسبت به عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه عمده و خرده اقدام و جلسات مستمری را در این رابطه برگزار کرده است.

وی افزود: از طرفی هماهنگی لازم با کلیه سازمان‌های صمت استان‌ها معمول داشته تا نسبت به بازرسی و کنترل بازار در سطح عمده و خرده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام کند و در صورت مواجهه با هر گونه کمبود، در جهت تامین و عرضه مکفی کالا پیگیری‌های لازم را معمول دارند. همچنین نظارت لازم را برای عرضه پوشک یا قیمت‌های مصوب توسط عرضه کنندگان اعمال کرده و در صورت مشاهده گرانفروشی مراتب را به فوریت پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

افزایش قیمت محصولات سلولزی به ویژه پوشک بچه طی دو سال گذشته در کنار افزایش قیمت کالاهای اساسی فشار مضاعی را بر خانواده‌های دارای فرزند خردسال وارد کرده است و با توجه به افزایش قیمت هر بسته پوشک بچه، این خانواره‌ها مجبورند در هر ماه مبلغ قابل توجهی را صرف خرید این کالا کنند.