کاهش بیماران کرونایی در گیلان | افزایش شهرستان های زرد در استان
کاهش بیماران کرونایی در گیلان | افزایش شهرستان های زرد در استان

دو شهرستان رودبار و ماسال از وضعیت آبی کرونایی خارج و به رنگ زرد در آمدند و تعداد شهرستان های زرد گیلان از سه به پنج شهرستان رسیده است ضمن اینکه پیش از این فومن، شفت و املش در نقشه کرونایی استان زرد بودند.

به گزارش خزرفوری

به گزاش خزرفوری : دو شهرستان رودبار و ماسال از وضعیت آبی کرونایی خارج و به رنگ زرد در آمدند و تعداد شهرستان های زرد گیلان از سه به پنج شهرستان رسیده است ضمن اینکه پیش از این فومن، شفت و املش در نقشه کرونایی استان زرد بودند.

هم اکنون ١٢ شهرستان آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، سیاهکل، تالش، رودسر، صومعه سرا، لاهیجان و لنگرود همانند هفته گذشته در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان ار شانزدهم ماه گذشته رو به کاهش است ضمن اینکه این آمار از جمعه گذشته تا به امروز بیش از ۴۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار امروز جمعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، ۲۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند.

مسولان بهداشتی گیلان با اشاره به خروج ٢ شهرستان آبی استان از نقشه کرونایی از مردم می خواهند که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، آنان می گویند کاهش مجموع بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان نباید منجر به عادی انگاری بیماری شود.

تاکنون پنج میلیون و ۴۴۵ هزار و ۲۷۵ دز واکسن کرونا به گروه های هدف در سه نوبت تزریق شد.