۱۷۴۰۰۰ مشترک پرمصرف برق گیلان رصد می‌شوند/ سهم ۵۰ درصدی پرمصرف‌ها از کل مصرف خانگی استان
۱۷۴۰۰۰ مشترک پرمصرف برق گیلان رصد می‌شوند/ سهم ۵۰ درصدی پرمصرف‌ها از کل مصرف خانگی استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: ۱۷۴ هزار مشترک در بخش خانگی پُرمصرف هستند و ۵۰ درصد مصارف خانگی را به خود اختصاص می‌دهند و باید برنامه‌های کنترلی برای آنان لحاظ شود.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری : محمدتقی مهدی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به برنامه‌های خوب وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق اظهار داشت: امسال ناترازی مصرف برق می‌تواند به حدود ۱۹ هزار مگاوات برسد که با اِعمال برنامه‌های خوب، ۶ هزار مگاوات جبران می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه برنامه‌محوری و مشوق‌محوری در مدیریت مصرف برق برای نخستین بار اتفاق افتاد و بسیار تاثیرگذار بود افزود: در همین راستا ادارات در ساعات اداری نسبت به سال گذشته باید تا ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری تا ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۴ هزار مشترک در بخش خانگی پُرمصرف هستند و ۵۰ درصد مصارف خانگی را به خود اختصاص می‌دهند و باید برنامه‌های کنترلی برای آنان لحاظ شود گفت: جلسات متعددی با حوزه‌های مختلف از جمله بسیج، کانون صنایع و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی تشکیل دادیم و بیش از ۱۰۰ اکیپ پایش راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در این‌ جلسه ضمن ارائه گزارشی از مدیریت آب در استان اظهار داشت: ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری در استان گیلان داریم که ۱۷۲ هزار هکتار تحت پوشش سد سفیدرود هستند و ۶۶ هزار هکتار خارج از شبکه سفیدرود هستند.

وحید خرمی با اشاره به نحوه مدیریت آب در شرایط خشکسالی گفت: ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان آبیاری سخت دارند که در این راستا قرارگاه جهادی مدیریت آب در استان تشکیل شد و توانستیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و امکانات سایر دستگاه‌ها به کمک به مدیریت آب آمد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون مدیریت آب، لایروبی انهار و فعالیت ایستگاه‌های پمپاژ خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان درخواست اعتبار داشتیم و اقداماتی از قبیل لایروبی انهار، تامین تجهیرات، ایستگاه‌های پمپاژ و کارهای مربوط به بخش تامین آب کشاورزی با تامین اعتبار انجام شد.