تخصیص اعتبار ۴۰ میلیاردی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان
تخصیص اعتبار ۴۰ میلیاردی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان

خزرفوری: اگرچه گیلان آخرین استان در ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس بود، اما با همت همه مسئولان عقب ماندگی را جبران کردیم.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار گیلان با تاکید بر لزوم بهره برداری از ظرفیت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در محتواسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، اضافه کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان شاهد تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی راه اندازی موزه دفاع مقدس بودیم.

سرهنگ حسن حبیبی در اولین نشست شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان گیلان که در مجتمع یاس برگزار شد، ضمن قدردانی از مدیران کل اسبق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، اظهار کرد: اگرچه گیلان آخرین استان در ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس بود، اما با همت همه مسئولان عقب ماندگی را جبران کردیم.

وی با اشاره به تخصیص زمین ۱۰ هکتاری سپاه قدس استان جهت اجرای پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس، افزود: در هفته دفاع مقدس امسال فاز نخست پروژه شامل ساختمان کتابخانه و اسناد، واحد اداری و ۳۰۰۰ مترمربع محوطه سازی را افتتاح می کنیم و جزو ۲۲ استان موفق در اجرای مرکز فرهنگی دفاع مقدس خواهیم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم بهره برداری از ظرفیت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در محتواسازی این مرکز فرهنگی، اضافه کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان شاهد تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی راه اندازی موزه دفاع مقدس بودیم.

حبیبی دفاع مقدس را مربوط به همه دستگاه ها دانست؛ نه فقط نیروهای مسلح و یادآور شد: در کنار توجه به فضای فیزیکی مرکز فرهنگی باید به تبیین نقش بازر مردم گیلان در دوران دفاع مقدس بپردازیم، زیرا رزمندگان گیلانی از شمال کشور به جبهه های جنوب و غرب کشور اعزام شدند و ۸۰۰۰ شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب کردیم.

وی پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس را نرم افزار مرکز فرهنگی دانست و عنوان کرد: در فاز دوم ساختمان ۳۰۰۰ مترمربعی گالری و دریاچه ۸۰۰۰ مترمربعی را در دستور کار داریم؛ همچنین باید یادمان شهدای گمنام این مرکز را احداث کنیم.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان پیوندی از پیروزی انقلاب تا جبهه مقاومت است، گفت: دستاوردهای دوران دفاع مقدس موجب پیروزی های جبهه مقاومت شده است و باید این معارف و ارزش ها را به جامعه منتقل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم چاپ کتب تاریخ شفاهی یادگاران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بهترین و خبره ترین نویسندگان استان را پای کار آوردیم تا خاطرات و روایات رزمندگان دوران دفاع مقدس را نگارش کنند.

حبیبی، با بیان اینکه ۱۹.۵ درصد کتب چاپ شده در کشور موضوعات و معارف مرتبط با دفاع مقدس است، یادآور شد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان ۱۸۰ جلد کتاب به چاپ رسانده است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان، جوانان و نوجوانان را مخاطبان اصلی کتب دفاع مقدس دانست و بیان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس جهاد سختی با دشمنان کردند و امروز جهاد دیگری در پیش است که جهاد تبیین معارف و ارزش های دفاع مقدس است.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز، ماندن در خط شهدا را افتخار دانست و اظهار کرد: باید خودمان را رزمنده بدانیم، زیرا مسئولیت ها بدون پشتوانه رزمندگی سودی ندارد.

وی شهادت را آرزوی همه رزمندگان دانست و عنوان کرد: یادگاران دفاع مقدس امروز وظیفه دارند خاطرات جبهه و جنگ را برای نسل جوان تبیین و فرهنگ جهاد و شهادت را منتقل کنند.

این پیشکسوت دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم را رویش انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که خیلی ها فکر می کردند دوران دفاع مقدس تمام شده، شهدای مدافع حرم خاطرات آن روزها را زنده کردند که نشان می دهد جامعه ما هنوز تشنه معارف دفاع مقدس است.

احمدی با تاکید بر لزوم حفظ ارزش های انقلاب و دفاع مقدس، گفت: در راه دفاع از آرمان های انقلاب نباید دلسرد شویم و به پشتوانه شهدا راه نظام را ادامه دهیم.